۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
رای معنادار ۲۸خرداد

۲۸خرداد 1400 جمعیتی با کمال اعتماد به صندوق آراء مراجعه کردند و با وجود همه سختی ها و تنگناهای اقتصادی و تحریم های بیرونی و داخلی بازهم صندوق را رها نکردند و یک فضای جدیدی را برای چهارسال آینده رقم زدند.

کرد پرس- اگر به فضای رسانه ای تحریمی ها در قبل و حین انتخابات بنگریم پیش بینی آنان زیر ۲۰ درصد مشاکت بود از طرف دیگر انتخابات را دولت مستقر برگزار کرد وبا همه بدعهدی هایی که از بدنه دولت و مجریان انتخابات و برخی فرمانداران و بخشداران مشاهده گردید بازهم مردم نا امید نشده و حضور معناداری را رقم زدند.

با وجود برگزاری انتخابات بدست منتقدان دولت منتخب؛ جایی برای اعتراض و شک و شبهه مبنی بر تخلف وجود ندارد اتفاقا اگر تخلفاتی هم صورت گرفت به نفع کاندیدای دولت صورت گرفت بنابراین ملاحظاتی از جمله تهدیدات کرونا و منفیات برخی از ناراضیان و کم امیدی به تغییر دولت بازهم مشارکت رقم خورد که درجای خود بسیار بامعنا می باشد.

درس مهمی که در این انتخابات به برخی ها داده شد این بود که آنان تصور می کردند گرمای انتخابات تنها با آنان میسر است در حالی که تا آخرین لحظه برگزاری چشم امید به بازگشت را داشتند وچون ناامید شدند به تحریم متوصل شدند که مردم طرفدار آنان عمدتا رویگردان شده و نشان دادند که اصل حاکمیت برای آنان بر هر فرد و جریان دیگری ارجحیت دارد.

این انتخابات را می توان بسیار شفاف و بدون نقص و ایراد تصور نمود و می توان گفت فصل زمستان رفت ولی سیاهی برای ذغالدان باقی ماند. برخی جریانات دیگر که در تحریم دائمی بسر می برند معمولا رای دهندگان را با الفاظی زشت خطاب می کنند با کمی واقع بینی باید اذعان کرد اگر هرکسی در کردستان رای بدهد شامل این الفاظ بشود بنابراین این خیل مشارکت کننده با هر اماری که خودتان قبول دارید باید نسبت به دعوت شما جواب منفی می دادند. بنابراین آیا وقت آن نیامده است که پس از ۴۳ سال گفتمان خود را تغیر بدهید و باور بدارید که جمعیتی در داخل کشور زندگی می کنند که خواهان رفاه و آرامش و زندگی روزمره خود هستند و حتی نسلی به وجود آمده اند که حیات خود را حضور درعرصه های سیاسی دانسته و توجی به هیاهوهای بیرونی ندارد آیا وقت آن نرسیده که نگاهی به زندگی واقعی مردم انداخته شود. شب های داغ نشاط جوانان را در ستادهای انتخاباتی درک کنند؟ آیا چشم حقیقت را بر روی رفاه مردمی که در کمترین فرصت و کوچکترین مجال تعطیلی به دل و دشت شهرهای کردستانی پخش می شوند و با خیال آسوده به زندگی روز مره خانوادگی مشغولند در حالی که تنها چیزی که بیادشان نمی آید حزب و قبیله و جریانات سیاسی می باشد. گر نیاموزی درسی زین روزگار / هیچ ناموزی زهیچ آموزگار

کد خبر 12043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha