اختلاف پ.ک.ک و پارتی تاثیری در مذاکرات کُردهای سوریه ندارد

سرویس سوریه-مسئول رسانه‌ای حرکت آزادی کُردستانی(ŞAK) در سوریه اظهار کرد:احتمالا بزودی شاهد ادامه گفت‌وگوهای کُردی-کُردی در کُردستان سوریه باشیم.

«عبدالله امام» مسئول رسانه‌ای حرکت آزادی کُردستانی(ŞAK) در سوریه با اشاره به اختلاف میان پ.ک.ک و پارتی و تاثیر آن در روابط کُردهای سوریه ، توضیح داد:اختلاف میان پ.ک.ک و پارتی قدیمی است و به پانزده، بیست سال گذشته برمی‌گردد و هر بار این مسئله سرباز می‌کند.
وی ادامه داد:من فکر نمی‌کنم اختلاف میان پ.ک.ک و پارتی تاثیری در مذاکرات کُردی-کُردی کُردهای سوریه داشته باشد چرا که امروز آمریکا بعنوان طرف قدرتمند در مذاکرات کُردهای سوریه حضور دارد.
وی افزود:گفتگو میان شورای میهنی کُرد(ENKS) و احزاب اتحاد میهنی کُرد(PYNK) ادامه دارد اما هر بار به دلیلی متوقف می‌شود که یکی از دلایل اصلی توقف این مذاکرات تغییر در دولت جدید آمریکا بود.
این حقوقدان و سیاستمدار کُرد خاطرنشان کرد:دلیل دیگر مربوط به رفتار احزاب میهنی کُرد و بیانیه‌های تندی بود که علیه شورای میهنی منتشر می‌کردند و همچنین اقدامات پ.ی.د در بازداشت شهروندان و بستن و سوزاندن دفاتر احزاب بود که منجر به توقف مذاکرات می‌شد و خدمتی به ادامه مذاکرات نمی‌کرد.
وی تصریح کرد:شورای میهنی نیز در مقابل اعلام می‌کرد که ما همواره آماده مذاکرات‌هستیم‌ اما نباید بازداشت‌ شویم و نباید دفاتر ما بسته شود و گارانتی برای ادامه مذاکرات می‌خواستند.
عبدالله امام گفت:در سوی دیگر آمریکا نیز اعلام کرد که درخواست‌های شما مشروع و درست است و آن‌ را با طرف دیگر مطرح می‌کنند.پس از مدتی آمریکایی‌ها گفتند که مظلوم‌ عبدی تعهد کرده که دیگر چنین مسائلی اتفاق نمی‌افتد و ما این را تعهد خوبی می‌دانیم.
مسئول رسانه‌ای حرکت آزادی کُردستانی(ŞAK) در سوریه یادآور شد:ما منتظریم که در نزدیکترین‌ زمان‌گفت‌وگوها آغاز شود و امیدواریم که این‌ مسئله روی دهد.
وی گفت:چند روز پیش دیوید برونشتین نماینده آمریکا در مذاکرات کُردی-کُردی برای حضور در گفت‌وگوی پوتین و بایدن حاضر شد و این‌نشان‌می‌دهد آن‌ها بر سر موضوع سوریه و کُردها هم‌ گفتگو کرده‌اند.
این سیاستمدار و حقوقدان خاطرنشان کرد:احتمالا بزودی مذاکرات کُردی-کُردی آغاز شود و ما امیدواریم که دیگر مشکلی سر راه گفت‌وگوها پیدا نشود.
کد خبر 12150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha