تأکید عضو فراکسیون فتح بر ضرورت تقویت سیستم دفاع هوایی عراق قبل از ساخت نیروگاه هسته ای

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح و کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تأکید کرد: سیستم دفاع ضد هوایی عراق بسیار ضعیف است و در صورت ساخت رآکتور هسته ای برای اهداف صلح آمیز، قادر به دفاع از آن نخواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از آی کیو نیوز، "مهدی آمرلی" گفت: در صورتی که عراق به توافق با روسیه در زمینه امضای اسنادی برای همکاری هسته ای صلح آمیز و ساخت رآکتور هسته ای دست یابد، باید مسئولیت دفاع از آن را نیز به عهده بگیرد.

آمرلی افزود: روسیه از جمله کشورهای پیشرفته و بزرگ است. بنابراین، دفاع آن از رآکتورهای عراق، مانع از حمله به آنها از سوی اسرائیل خواهد شد.

این عضو ائتلاف فتح تأکید کرد: سیستم دفاع ضد هوایی عراق، بسیار ضعیف است و نمی تواند امنیت نیروگاههای هسته ای را تأمین کند. به همین دلیل، تلاش های گسترده ای برای بستن قرارداد برای با هدف خرید سیستم دفاع ضد هوایی پیشرفته از روسیه یا سایر کشورها در جریان است.

یادآور می شود اسرائیل هفتم ژوئن سال 1981 طی عملیاتی موسوم به اوپرا به نیروگاه هسته ای عراق موسوم به تموز حمله کرد.

شرکت هسته ای روس اتم متعلق به دولت روسیه نیز امروز اعلام کرد که به محض پایان مذاکرات جاری با دولت عراق، توافقنامه همکاری با بغداد در زمینه انرژی هسته ای برای کاربردهای صلح آمیز امضا خواهد کرد.

کد خبر 12228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha