دادگاه قانون اساسی ترکیه به درخواست گرگرلی اوغلو رسیدگی می کند

سرویس ترکیه - دادگاه قانون اساسی ترکیه به درخواست گرگرلی اوغلو مبنی بر ادامه فعالیت سیاسی رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، دادگاه قانون اساسی ترکیه (AYM) در تاریخ اول ماه جولای به درخواست عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده برکنارشده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از قوجائِلی، رسیدگی خواهد کرد. او به تصمیم دادگاه مبنی بر برکنار شدن از نمایندگی مجلس اعتراض کرده بود.

گرگرلی اوغلو در تاریخ 17 مارس به دلیل دو توئیت بازنشر شده از اخبار که آنها را دو سال پیش از آن تاریخ منتشر کرده بود، به اتهام تبلیغ برای گروهک تروریستی از نمایندگی مجلس برکنار شد و دادگاه حکم بر لغو مصونیت قضائی او داد. او پس از آن در تاریخ 2 آوریل بازداشت و روانه زندان شد.

بنابر خبر گازته دیوار، گرگرلی اوغلو بر علیه تصمیم دادگاه مبنی بر برکناری از نمایندگی مجلس اعتراض کرد و درخواست خود را به دادسرای قانون اساسی ترکیه داد. در تاریخ 9 ژوئن دادسرای قانون اساسی درخواست او را به مجمع عمومی دادگاه قانون اساسی داد. این دادگاه قرار است اول جولای درباره ادامه فعالیت سیاسی گرگرلی اوغلو تصمیم بگیرد.

گفتنی است عمر فاروق گرگرلی اوغلو یک پزشک با سابقه سی سال طبابت است که پیش از این نیز به همان اتهام از طبابت برکنار شد و نماینده مجلس شد. او در طول دوران نمایندگی اش بدون توجه به حزبی که در آن فعالیت می کرد به درخواست همه مردمی که به او به عنوان نماینده مراجعه می کردند رسیدگی می کرد و از محبوب ترین و فعال ترین نمایندگان مجلس ترکیه در دوران نمایندگی اش بود.

کد خبر 12260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha