بسیج گسترده بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی

سرویس کرمانشاه _ با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه به بیش از هزار نفر، ظرفیت تمامی بیمارستان ها برای بستری بیماران جدید به کار گرفته شده است.

به گزارش کردپرس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: در حال حاضر با روند صعودی مبتلایان به کرونا و موارد بستری در استان کرمانشاه مواجه هستیم و اقدامات گسترده تری برای گذر از موج سوم کرونا در استان باید صورت گیرد و مردم نیز باید رعایت پروتکل های بهداشت برای عبور از این موج بیماری را جدی بگیرند.

دکتر مرادی افزود: با توجه به ادامه وضعیت قرمز در استان باید به مدت دو هفته پذیرش و جراحی بیماران الکتیو در بیمارستان امام رضا(ع) کنسل شود و دو بخش دیگر از این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: به دلیل افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستانهای درگیر کرونا، باید در این مراکز ،از نیروهای اتاق عمل ، تکنسین ها و هوشبری در بیمارستانهای دیگر استفاده شود و بیمارستانهای امام خمینی(ره) ، دکتر محمد کرمانشاهی و معتضدی آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

مرادی تاکید کرد: باید از ظرفیت های موجود برای مدیریت تختهای بیمارستانی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان فارابی که به تازگی خریداری شده و هنوز نصب نشده به دلیل تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان امام رضا(ع) در اختیار این بیمارستان قرارگیرد و دراسرع وقت یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر جهت بیمارستان فارابی جایگزین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: با همکاری و تلاش معاونت های توسعه و درمان دانشگاه سالن ورزشی بیمارستان فارابی پس از تجهیز و آماده سازی لازم و استفاده از کپسول اکسیژن آماده پذیرش بیماران کرونایی گردد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در استان باید در اسرع وقت پس از برگزاری جلسه ای با نیروهای مسلح از قابلیت ارتش و سپاه برای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

کد خبر 123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha