دادگستری قروه پیشتاز اطلاع رسانی الکترونیک در کردستان است

سرویس کردستان-رئیس کل دادگستری کردستان گفت: شهرستان قروه در حوزه اطلاع رسانی الکترونیک و همچنین بررسی الکترونیکی دادرسی پرونده های زندانیان در سطح استان پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حجت الاسلام سید حسین حسینی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از اقدامات دستگاه قضا ناشی از برررسی های کارشناسانه و میدانی رئیس قوه قضاییه بود که در قالب سفرعای استانی انجام شد.

او آیت الله رئیسی به سیاست کاری آیت الله رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: نخستین مورد در این زمینه تحول بود که بسیار جدی مورد توجه قرار گرفت و پیش هم رفت و دومین مورد ایجاد روحیه جهادی و تغییر رویکرد بود که در تمامی دستگاه های قضایی کشور نهادینه شد.

حسینی سومین سیاست کاری را در حوزه اطلاع رسانی دانست و گفت که تمامی اقدامات صورت گرفته باید به اطلاع مردم رسانده شود تا در جریان کار قرار گیرند.

او در ادامه بیان کرد که یکی از شهرستان های پیشتاز در حوزه اطلاع رسانی الکترونیک شهرستان قروه است و همچنین در این شهرستان اعزام زندانی از زندان به دادگستری برای پروسه دادرسی ممنوع شده و به صورت الکترونیکی انجام می شود که لازم است این روند در سایر شهرستان های استان صورت گیرد.

حسینی به مقوله حقوق عامه هم اشاره داشت و تصریح کرد: بحث حقوق عامه در زمان ریاست آیت الله رئیسی در دستگاه قضا ظهور خوبی داشت و در همین زمینه می توان به معادن اشاره کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

او به عنوان نمونه به معدن قزل قیه و توجه به حقوق عامه در این معدن پرداخت و یادآور شد: طبق حکم صادر شده در این معدن خلع ید به نفع ستاد اجرایی فرمان امام صادر شد و ستاد کتباً به شورای تأمین استان اعلام کرد که معدن هبه شود به شهرداری سریش باد و قرار بر این شد که معدن طبق صورتجلسه ای تحویل شهرداری داده شود.

به گفته حسینی همچنین پیشنهاد داده شد که کمیته ناظر هم بر تحویل و تحول معدن چه در حال حاضر و چه در آینده به صورت مستمر بر عملکرد معدن تشکیل گردد.

کد خبر 12323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha