تاکید برهم صالح و جیمز جفری بر توسعه روابط عراق و آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق و نماینده ویژه همتای آمریکایی وی در امور سوریه، بر توسعه روابط و همکاری میان کشورهای خود تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق عصر یک شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور در کاخ السلام شهر بغداد پذیرای جیمز جفری، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه و هیئت همراه شامل متیو تولر، سفیر این کشور در عراق بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با جفری و هیئت همراه وی بر لزوم توسعه روابط دوستی و همکاری میان عراق و آمریکا در راستای منافع عالی دو کشور و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق با بیان این که کشورش در تلاش است با همگان یک سیاست متعادل را در پیش بگیرد که هدف آن نزدیک ساختن دیدگاه های کشورهای منطقه جهت کاهش تنش کنونی می باشد، اهمیت در پیش گرفتن گفت و گوی مثبت میان طرف های مختلف برای حل و فصل مسائل حل نشده و بحران های منطقه در راستای کمک به تثبیت مبانی صلح جهانی را نیز مورد تاکید قرار داد.

صالح ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد راه حل سیاسی برای اوضاع سوریه و پایان دادن به درد و رنج مردم این کشور و کمک به آنها برای مقابله با تروریسم، خاطر نشان ساخت که اولویت عراق حفاظت از امنیت ثبات و حاکمیت خود می باشد.

نماینده ترامپ در امور سوریه نیز به نوبه خود در این دیدار بار دیگر بر تمایل آمریکا برای تحکیم روابط خود با عراق در زمینه های مختلف و گسترش راه های همکاری و هماهنگی مشترک در قبال مسائل و پرونده های کنونی در سطح منطقه و جهان تاکید کرد.

کد خبر 123509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha