عدم تمایل به کار پزشکان در کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت/ ثبت ۶۴۲فقره پرونده

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در پی پیگیری ها و درخواست‌ شماری از مصدومان شیمیایی سردشت برای احراز جانبازی شیمیایی خود، ۶۴۲ فقره پرونده جدید ثبت و پس از تشکیل به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدند.

به گزارش کردپرس، سعید عطاری اظهار داشت: جهت احراز جانبازان شیمیایی در مرحله جدید که از سال گذشته آغاز شده بود در کمیته سه نفره شهرستانی اسناد و مدارک ۷۷۷ نفر درخواست‌کننده جدید بررسی شد که از این تعداد اسناد و مدارک اولیه ۶۴۲ نفر تایید و احراز شد .

او اضافه کرد: از این تعداد نیز اسناد و مدارک ۵۰۰ نفر فعلاً در سیستم ثبت تا برای این افراد کمیسیون پزشکی برگزار شود.

عطاری با اشاره به اینکه نگاه ویژه و خاصی نسبت به شهرستان سردشت در این زمینه وجود دارد افزود: آمادگی کاملی برای برگزاری کمیسیون پزشکی وجود دارد اما با توجه به شرایط کرونایی موجود امکان برگزاری آن در حال حاضر وجود ندارد.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: ۷۸۲ نفر دیگر از این مصدومان نیز در نوبت دهی مرحله دوم هستند که در صورت مهیا شدن شرایط برگزاری کمیسیون پزشکی هرچه سریع‌تر به پرونده‌ آنه نیز رسیدگی خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت کلینیک و داروخانه جانبازان شیمیایی این شهرستان، به ایرنا گفت: از بابت تامین دارو مشکل خاصی وجود ندارد و تنها دغدغه و مانع اصلی کلینیک عدم تمایل به کار پزشکان متخصص در کلینیک است که تا حدودی برای رفع آن نیز اقداماتی شده اما بایستی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت راهکاری مناسب برای رفع آن بیابند و یاریگر مرکز مصدومان شیمیایی باشند.

به گزارش کردپرس، بمباران شیمیایی سردشت در تاریخ یکشنبه هفتم تیر ۱۳۶۶ که ارتش بعثی عراق در این حمله صدها تن از مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و کودک را با گاز‌های کشنده شیمیایی مورد هدف قرار داد که بر اثر آن ۱۱۰ نفر شهید شدند و ٨ هزار مصدوم شیمیایی شدند.

رژیم بعث عراق در این حملات از سه نوع گاز خردل، گاز‌های اعصاب (تابون، سارین یا سومان) و سیانوژن علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرده بود.

کد خبر 12414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha