تمرکز داناگاز بر اقلیم کردستان و فروش دارایی ها در سایر نقاط جهان

سرویس جهان- منابع مطلع می گویند شرکت داناگاز امارات قصد دارد با فروش دارایی های خود در مصر روی فعالیت بیشتر در حوزه استحصال گاز طبیعی در اقلیم کردستان تمرکز داشته باشد.

به گزارش کردپرس، شرکت اماراتی داناگاز اقلیم کردستان که در چند سال گذشته با افزایش سرمایه گذاری در میدان های گازی اقلیم کردستان قصد افزایش تولید برای صدور گاز طبیعی اقلیم کردستان به اروپا را دارد، شرکت هایی را برای مشاوره گرفتن به قصد فروش دارایی های خود در مصر به خدمت گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داد داناگاز با امضای قراردادهایی با چند شرکت از آنها خواسته است این شرکت را در فروش دارایی های خود در مصر که بالغ بر 500 میلیون دلار است یاری کنند.

این منابع با اشاره به این که داناگاز به طور عمده در اقلیم کردستان و مصر سرمایه گذاری کرده است، گفته اند این شرکت قصد دارد با فروش دارایی های خود در مصر روی فعالیت بیشتر در حوزه تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان تمرکز داشته باشد.

منابع مطلع گفته اند شرکت داناگاز نتوانسته است در یکی از میادینی که در مصر فعالیت داشته مقدار کافی و قابل قبول منابع گاز طبیعی بیابد و از چند هفته قبل تصمیم به فروش دارایی های خود در این کشور گرفته است.

منابع مذکور با اشاره به این که اقلیم کردستان عراق دارای منابع عظیم گاز طبیعی است، تاکید کرده اند که این شرکت اماراتی با توجه به سودده بودن و قابلیت افزایش رشد و توسعه حوزه گاز طبیعی در اقلیم کردستان، قصد دارند سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه انجام دهند.

شرکت داناگاز در گزارشی اعلام کرده است که با نهایی شدن سرمایه گذاری های جدید و توسعه میادین گازی اقلیم کردستان، میدان های گازی اقلیم کردستان به بزرگترین میادین در این حزوه در کل عراق تبدیل خواهند شد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 124761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha