تجمع دهها نفر در سلیمانیه  و مطالبه عفو نچیروان  بارزانی  برای فعالان بادینان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دهها تن امروز دوشنبه در مقابل پارک مردم در شهر سلیمانیه برای اعتراض به صدور حکم قطعی شش سال حبس برای پنج فعال مدنی و روزنامه نگار منطقه بادینان در استان دهوک تجمع کردند و از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان خواستند با صدور حکمی، فعالان مذکور را مورد عفو قرار دهد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، کامل عمر عضو سازمان حقوقی جاستنه در این باره گفت: ما به همراه شماری از سازمان ها و روزنامه نگاران، نویسندگان و وکلا در اعتراض به این احکام در اینجا گرد هم آمده ایم. زیرا احکام مذکور را ظالمانه و غیر قانونی می دانیم و بر این باوریم که تجدیدنظر و نقض درباره این احکام، کاملا صوری بوده است.

کامل عمر افزود: این احکام به نفع اقلیم کردستان به عنوان مدعی دمکراسی و آزادی بیان نیست و بیانگر تبعیت دستگاه قضایی از روش دولت است که این امر، نشانه خوبی نیست.

آرام جلال روزنامه نگار کرد نیز در این باره گفت: احکام صادره علیه فعالان را محکوم می کنیم. زیرا به منزله نقض آزادی بیان و زیر سؤال رفتن دستگاه قضایی اقلیم کردستان است.

وی افزود: سازمان های بین المللی صدور احکام فوق را محکوم کرده و محاکمات مذکور را ناقص و فاقد ادله کافی برای صدور چنین احکامی دانسته اند. به همین دلیل، خواستار آزادی زندانیان و صدور حکم عفو آنان از سوی رئیس اقلیم کردستان هستیم. همچنین بر حفظ دستاوردهای اقلیم کردستان در زمینه دستیابی به آزادی بیان و دمکراسی تأکید داریم.

کد خبر 12489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha