رکورد مصرف برق آذربایجان غربی در بهار شکست

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: با عبور اوج مصرف برق از هزار و ۱۵۴ مگاوات رکورد مصرف در این استان شکسته شد.

به گزارش کردپرس، اکبر حسن‌بگلو امروز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: رکورد مصرف برق در آذربایجان‌غربی طی سال جاری یک ماه زودتر از سال قبل و در خرداد ماه به هزار و ۱۵۴ مگاوات رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

او ادامه داد: ثبت پیک مصرف برق پارسال در همین میزان در روز ۳۱ تیرماه به ثبت رسیده بود و این درحالی است که امسال این مصرف در بهار شکسته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به جهش ۱۵ درصدی مصرف برق استان نیز گفت: امسال در بخش کشاورزی شاهد افزایش ۲۰ درصدی، در بخش صنعت افزایش ۲۲ درصدی، در بخش عمومی با افزایش هشت درصدی، در بخش تجاری با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بودیم.

حسن‌بگلو اضافه کرد: آمار بخش خانگی نشان از کاهش مصرف برق دارد و انتظار داریم در سایر حوزه ها در راستای مصرف بهینه برق همکاری لازم را داشته باشند.

او تاکید کرد: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰ درصدی در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌‍توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

او بیان کرد: از شهروندان انتظار می رود هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نکنند.

حسن‌بگلو تاکید کرد: برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ و حداقل اعمال مدیریت اضطراری بار همانند سال‌های گذشته نیازمند همکاری تمامی مشترکان استان هستیم.

کد خبر 12575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha