راه اندازی پویش «شادمانی رسول خدا» برای کمک به مستمندان و بیماران

سرویس کرمانشاه _ مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد کرد در هفته وحدت، مردم در قالب پویش بزرگ شادمانی رسول خدا، به کمک به مستمندان و یتیمان و بیماران بشتابند و با اینکار دل رسول خدا را شاد کنند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ آیت اله محمدی عراقی در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت هفته وحدت که با حضور خبرنگاران و در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد؛ ضمن تبریک فرارسیدن میلاد رسول خدا و ایام هفته وحدت؛ اظهار داشت: در جهان اسلام، نظر علمای شیعه و سنی در مورد تاریخ ولادت پیامبر با هم متفاوت است و عده‌ای از علما ۱۲ ربیع الاول و عده‌ای دیگر ۱۷ ربیع الاول را روز ولادت پیامبر اسلام می دانند.

وی افزود: به ابتکار حضرت امام (ره) این تفاوت چند روزه، هفته وحدت نامگذاری شد و مورد استقبال جهان اسلام قرار گرفت و هر ساله مسلمانان دنیا این ایام را جشن می‌گیرند.

هفته وحدت در کرمانشاه دیدنی است

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم در دنباله سخنانش اظهار داشت: از سال‌ها پیش طبق یک سنت، هر ساله در میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت به کرمانشاه می‌آیم و واقعا هفته وحدت در کرمانشاه بسیار دیدنی است. در این ایام شیعه و سنی در یک فضای صمیمی، برنامه‌های جشن و سرور به شکل بومی تحت عنوان دف زنی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی برپا می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، هفته وحدت به کام مردم تلخ شده است و نمی‌توانند مانند سال‌های گذشته در فضاهای عمومی به جشن و سرور بپردازند.

آیت اله محمدی عراقی افزود: متاسفانه در این ایام هموطنان عزیزمان یا سوگوار عزیزان خویش هستند و یا در همین لحظه نگران حال عزیزان‌شان در بیمارستان می‌باشند و مردم یک شرایط بسیار نگران کننده به سر می‌برند.

پویش بزرگ شادمانی رسول خدا

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مردم مومن و دوستداران رسول خدا همه ساله در شادی اهل بیت شریک می شدند ولی امسال به خاطر حفظ سلامت مردم، این جشن‌ها تعطیل شده است. حال در این شرایط باید ببینیم چگونه می توان قلب رسول خدا را شاد کرد.

وی عنوان کرد: با جستجو در زندگی پیامبر می‌توان دریافت این شخصیت الهی در رسیدگی به مستمندان، یتیمان و بیماران بسیار مهربان و کوشا بود و ما هم می‌توانیم به عنوان یک مسلمان، با انجام کارهای مشابه، دل پیامبر اسلام را شاد کنیم‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توانیم پویش شادمانی رسول خدا را در هفته وحدت و میلاد پیامبر راه‌اندازی کنیم و رسانه‌ها نیز به شکل گسترده این پویش را اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: کسانی که تمکن مالی دارد با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط، هزینه‌های تحصیل کودکان یتیم و مستمندی که به دلیل عدم برخورداری از امکانات، از تحصیل باز مانده‌اند، را تامین کنند و این‌ کار نیک را به عنوان هدیه تولد به رسول خدا تقدیم کنند.

آیت اله محمدی عراقی افزود: همچنین در قالب این پویش، هزینه لازم برای جوانانی که به دلیل مشکلات اقتصادی از انجام امر مبارک ازدواج ناتوان هستند، را تامین کنند و با اینکار قلب رسول خدا را شاد نمایند.

وی ادامه داد: اکنون ۶ شهرستان در استان کرمانشاه تعطیل هستند و این باعث از دست رفتن شغل‌ها و فشار بر معیشت مردم می‌شود. در این شرایط کسانی که توان مالی دارند به نیابت از حضرت رسول می‌توانند یتیمان را تحت پوشش بگیرند و یا تامین غذای مستمندان در این شهرستان‌ها را تامین کنند.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان بیان کرد: خانواده‌هایی هم که توان مالی ندارند؛ می‌توانند با نذر ۱۴ هزار صلوات آن را به پیامبر اسلام هدیه کنند و بعد با خواندن حدیث کساء، خدا را قسم دهند به مقام والای رسول خدا و اهل بیت، شر این ویروس منحوس کرونا را از کره زمین بردارد و انشااله مستجاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان از کشته شدن مردم عادی آمریکا که به دلیل سو مدیریت ترامپ ‌می میرند هم ناراحت می‌شویم و برای شفای آن هم دعا می کنیم.

وی موضوع دیگر را ادای نذر به نیت رسول خدا برشمرد و گفت: خداوند در این نعمتی که به شما داده، حقی هم برای محرومین قرار داده است که باید ادا شود. چه زیباست خانواده‌ها در این ایامی که گرانی و تورم افزایش یافته است، بخشی از هزینه غذا، لباس و مایحتاج خود را به نیازمندان و یتیمان اختصاص دهند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه سخنانش یادآور شد: ما پیرو پیامبر‌ی هستیم که خود و یاران نزدیکش، در جنگ‌ها برای تحمل گرسنگی، سنگ به شکمشان می‌بستند و غذای خود را به دیگرانی که غذا نداشتند؛ می‌دادند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی هم رزمندگانی که در خط مقدم جبهه زخمی می‌شدند و در آستانه شهادت قرار داشتند، با اشاره می‌خواستند آب را به مجروح بعدی بدهند چرا که او تشنه‌تر است و زخمی بعدی هم به مجروحی که آن طرف‌تر بود اشاره می‌کرد. وقتی هم که امدادگران دوباره به سراغ آن‌ها می‌آمدند، این عزیزان به شهادت رسیده‌ بودند. آری رزمندگان ما اینگونه آب را ایثار کردند.

ترس از فراگیرشدن دین اسلام، دلیل توهین به پیامبر است

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم توهین به ساحت حضرت محمد رسول الله را به شدت محکوم کرد و گفت: یکی از چیزهایی که موجب ناراحتی بسیار مومنین شده است موضوع نشر کاریکاتورهای توهین آمیز بوده می‌باشد ولی در این میان حمایت مکرون رئیس جمهور فرانسه نمک بر دل عاشقان رسول در میان ادیان مختلف در سراسر دنیا پاشید.

وی با اشاره به اینکه توهین‌ها توسط دشمنان اسلام سابقه داشته است در ادامه افزود: از زمانی که رسول خدا به رسالت مبعوث شد شاهد این
تهمت‌ها و توهین‌ها توسط کفار بودیم و بعدها در قرون وسطی، اربابان زر و زور با دیدن پیشرفت اسلام، پول می‌دادند تا در کتاب‌ها به پیامبر اسلام تهمت‌های ناروا ببندند.

آیت اله محمدی عراقی دلیل این اسلام هراسی ها را ترس از گسترش دین مبین اسلام در دنیای غرب دانست و گفت: اکنون در فرانسه، اسلام دومین دین فراگیر در میان مردم است و در بقیه کشورهای اروپایی هم این اقبال بسیار رو به گسترش است و وضعیت به گونه ای پیش می رود که مسلمانان از طریق صندوق های رای می توانند اداره آن کشورها را دست بگیرند.

حرکت‌های جهادی یک جلوه زیبای انسانی

آیت اله محمدی عراقی در دنباله سخنانش یکی از جلوه های زیبای بحران کرونا را حرکت‌های جهادی برای کمک به نیازمندان دانست که در سراسر کشور در قالب پویش همدلی در حال انجام است و در ادامه عنوان کرد: افراد زیادی از نیروهای مومن و جهادی در ایام کرونا در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها مشغول خدمت به مردم مشغول هستند که کاری نیکو و بسیار قابل ستایش است.

وی در دنباله سخنانش به مباحث مطرح شده در نشست اخیر ستاد کرونا استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این نشست عنوان شد که ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها پر شده است و حتی ظرفیت بیمارستان‌های نظامی هم که قرار است به کمک بیایند هم تکمیل شده است و اگر وضعیت اینجور ادامه پیدا کند باید فکر دایرکردن بیمارستان‌های صحرایی باشیم و البته برای تجهیز این بیمارستان‌ها نیاز به مخزن های بزرگ اکسیژن داریم که به سختی باید تهیه شود.

کنترل بحران کرونا نیازمند همراهی مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تا مردم به صحنه نیایند، امکان کنترل شیوع بیماری کرونا وجود ندارد و رسانه ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزود: در مناسبت هایی مانند روز طبیعت که برای مردم مهم است، به کمک رسانه ها کسی از خانه بیرون نرفت و یا در ایام اوج بحران کرونا مردم در زمینه رفتن به حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه (س) و برگزاری شب‌های احیاء، پروتکل‌ها در نظر گرفتند.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با تاکید بر اینکه اگر مردم به خوبی توجیه شوند، به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند در ادامه افزود: اگر با رعایت پروتکل‌ها، جان یک نفر حفظ شود مانند این است که جان همه انسان‌ها را حفظ کرده‌ایم و اگر با ماسک نزدن، جان یک نفر را به خطر بیاندازند، انگار جان تمام انسان‌ها را به خطر انداخته‌است.

وی تاکید کرد: اگر کسی موجب بیماری فرد دیگری شود باید هزینه درمان آن شخص را بپردازد و اگر این بیماری منجر به مرگ شود باید دیه فرد را بپردازد. بنابراین در این شرایط که ممکن است خطری متوجه خود انسان و دیگران شود، ماسک نزدن حرام است.

آیت‌اله محمدی عراقی در ادامه پرستاران و پزشکان را سرمایه‌ های بزرگ کشور دانست و گفت: این عزیزان در این شرایط خطیر، دشواری‌های بسیار بزرگی را تحمل می‌کنند و از دست رفتن آن‌ها خسران بسیار بزرگی‌ برای کشور است. پس باید برای کمک به این عزیزان ایثارگر، حتما پروتکل‌ها رعایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: خوشبختانه مدیر سازمان صنعت خبرداد که تولید ماسک در کرمانشاه بیش از حد نیاز استان است و این آمادگی را دارند که ماسک را زیر قیمت مصوب هم در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه کنند که این شرایط خوبی برای استفاده همه خانواده ها از ماسک فراهم می کند.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مراجع بزرگ و علما در دیدار با مسئولان به شکل حضوری و در ایام کرونا به صورت تلفنی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را به صراحت تمام بیان می‌کنند و خواهان کنترل این گرانی‌ها هستند.

وی یادآور شد: البته باید آگاه باشیم که برخی جریانات وابسته خارجی می‌خواهند مانند لبنان، دولت بی سر شود و از دادن خدمات به مردم ناتوان شود‌.

آیت‌اله محمدی عراقی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری هم تذکر دادند سئوال و استیضاح حق نمایندگان است ولی نباید در این میان هتک و اهانتی صورت بگیرد. مقام معظم رهبری همیشه عنوان می کنند دولت باید تا آخرین روز خود با تمام توان کار و تلاش کند زیرا مردم هم انتظار کار و خدمت دارند.

وی یادآور شد: در این شرایط بسیاری تلاش می کنند که جامعه را ناامید کنند ولی اینکار اشتباه است و نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد.‌

کد خبر 126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha