رشد فیزیکی بیمارستان دوم مهاباد کُند است/ بهره برداری دانشکده پرستاری تا سه ماه آینده!

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری استان آذربایجان غربی گفت: علیرغم اینکه بیمارستان 350 تختخوابی مهاباد از نیازهای فوریتی شهرستانی و منطقه ای است اما از رشد فیزیکی کمی برخوردار است .

به گزارش خبرنگار کردپرس، ناصر حضرتی پر در بازدید از پروژه بیمارستان 350 تختخوابی و دانشکده پرستاری مهاباد افزود: بهبود شاخصهای توسعه استانی به ویژه بهبود فضاهای بهداشتی درمانی استان یکی از شاخصهای دولت تدبیر و امید و همچنین سازمان برنامه و بودجه استان است.

او افزود: اعتبار اختصاص داده شده برای این بیمارستان در سال 1400 مبلغی بالغ بر 250 میلیارد ریال می باشد که بخشی از آن از منابع ملی تامین شده و بخش دیگر آن از استان تامین گردیده شده هر چند تاکنون در اختیار دستگاه های اجرایی قرار نگرفته است ولی کارهای اداری آن انجام شده است.

حضرتی در ادامه گفت: درمجموع برای این بیمارستان حدود 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در سال 1401 هم برای تأمین اعتبار این طرح توجه ویژه ای خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری استان آذربایجان غربی در خصوص پروژه دانشکده پرستاری مهاباد نیز گفت: این پروژه هم بیش از 95 درصد رشد فیزیکی دارد و دارای یکسری نواقصات از جمله انشعابات حاملهای انرژی ، دیوار کشی، محوطه سازی و .. است.

در ادامه عارف خدرلو فرماندار مهاباد برای حل مشکلات و کمک به تکمیل دانشکده پرستاری در سریعترین زمان قول مساعد داد و گفت: با حل مشکلات این دانشکده و تأمین اعتبارات لازم سعی خواهیم کرد تا سه ماه آینده این طرح به بهره برداری برسد.

به گزارش کردپرس، دانشکده پرستاری مهاباد، 6 مهرماه 98 ، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی همزمان با آغاز سال تحصیلی و پذیرش اولین دوره دانشجویان با ظرفیت ۲2 نفر رسما شروع بکار کرد. اما عدم تکمیل شدن فیزیکی ساختمان که مدت دو سال بود، در سطح 95 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده بود، دانشجویان را در بدو ورود، به طور موقت راهی ساختمانی دیگر کرد تا شاید سال آینده با تکمیل شدن ساختمان دانشکده پرستاری مهاباد، این مهم حاصل شود.

سال گذشته هم در دفترچه کنکور سراسری سال ۹۹، دانشکده پرستاری مهاباد به عنوان تنها دانشکده پرستاری جنوب استان 30 نفر دانشجو رشته پرستاری روزانه در مقطع کارشناسی پذیرفت اما همچنان نواقص این ساختمان آموزشی ادامه دارد.

کد خبر 12671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha