دیدار مصطفی کاظمی با پاپ فرانسیس در واتیکان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان ضمن تقدیر از سفر رهبر کاتولیک های جهان به کشورش، از استقبال گرم از وی و هیأت همراهش تقدیر و بر تثبیت حقوق شهروندان مسیحی و سایر اقلیت های عراق به عنوان بخش مهمی از بافت اجتماعی کشروش تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کاظمی در این دیدار بر تلاش و تعهد دولت به بازگشت آوارگان به مناطق اصلی شان و همچنین ترغیب کلیساهای عراق برای افزایش فعالیت های بشردوستانه شان به ویژه در زمینه آموزشی و بهداشتی و ارائه کمک های مورد نیاز و بازسازی کلیساهای تاریخی ویران شده توسط تشکیلات تروریستی داعش تأکید کرد.

کاظمی در این دیدار ضمن تقدیر از استقبال از وی هیأت همراهش در واتیکان، از پاپ فرانسیس به خاطر سفرش به عراق و نتایج و پیامدهای مثبت آن برای این کشور و تأکید بر وحدت بشریت در زمینه امیدواری برای دستیابی به صلح، همزیستی و مقابله با همه انواع خشونت تقدیر کرد.

براساس این بیانیه، کاظمی همچنین اعلام کرد دولت عراق به تلاش برای تثبیت حضور مسیحیان و سایر اقلیت های دیگر عراق در سرزمینشان به عنوان یک بخش اصلی از بافت جامعه شان، تسهیل بازگشت آوارگان به سرزمین هایشان تأکید و اعلام کرد: دولت به بازسازی کلیساهای ویران شده توسط داعش ادامه می دهد و از سوی دیگر، برای بازسازی شهر تاریخی اور با توجه به اهمیت تاریخی آن، تلاش می کند تا این شهر به میزبان هیأت های مسیحی از این شهر تبدیل شود.

پاپ فرانسیس نیز ضمن خوش آمدگویی به کاظمی و هیأت همراهش بر اهمیت تقویت صلح در منطقه با هدف تحقق پیشرفت و شکوفایی ملت ها تأکید کرد.

کد خبر 12721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha