بیش از ۱۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در کردستان تزریق شد

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۸۸ دوز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده که بخشی از آن دوز نوبت دوم بوده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری اظهار کرد: ۶۶ هزار و ۷۲۳ نفر تا کنون این واکسن را در استان دریافت و تعدادی از آنها هر ۲ نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به عنوان گروه هدف اصلی، تحت پوشش تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، افزود: کار تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۶۵ سال در استان هم انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از دریافت واکسن در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان بوده، ادامه داد: ساکنان دیگر شهرهای استان که استقبال کمتری داشته‌اند باید هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند چرا که با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر این شهرها، از جمله مریوان، سرواباد و بانه را تهدید می‌کند.

قادری درباره موجودی واکسن در استان یادآور شد: بیش از ۳۴ هزار دوز واکسن هم‌اکنون در استان وجود دارد که در حال تزریق به گروه های هدف است.

وی درباره ابتلای افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، بیان کرد: هیچ واکسنی برای بیماران ۱۰۰درصد پیشگیری و ایمنی ایجاد نمی کند و از هفته چهارم بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، فرد مقداری ایمن می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که واکسن تزریق کرده اند حتما از ماسک استفاده کنند چرا که احتمال ایمنی جمعی در صورتی است که ۸۰ درصد جمعیت این واکسن را دریافت کنند.

کد خبر 12805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha