کشف ٣٥ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیر مجاز در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- ٣٥ دستگاه تولید کننده ارز دیجیتال در سه شهرستان خوی، بوکان و مهاباد کشف و متهمان به مرجع قضائی ارسال شدند.

به گزارش کردپرس، سرهنگ ایرج حسن خانی اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم در سطح شهر خوی اقدام به ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال نموده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی و هماهنگی های قضائی، در بازرسی از محل مورد نظر 25 دستگاه ماینر به صورت فعال و متصل به شبکه برق شهری مشاهده و کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارزش 15 میلیاردی اقلام کشف شده، اظهار داشت: در این راستا با دعوت از کارشناسان اداره برق تجهیزات کشف شده جمع آوری و یک نفر دستگیر و پرونده به مرجع قضائی ارسال شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: ایجاد چنین مزارعی معمولا فاقد مجوز بوده و به صورت غیر مجاز از شبکه های برق شهری، صنعتی و کشاورزی استفاده می کنند که درصورت مشاهده برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

در همین راستا معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز گفت: ۱۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در شهرستان‌های استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

نجات الله علی‌نژاد با اشاره به ادامه روند کشف و جمع آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، گفت: در یک اقدام سراسری و هماهنگ، نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق آذربایجان غربی، تعداد ۱۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز را در شهرستان‌های مهاباد و بوکان جمع آوری کردند.

او افزود: از آنجایی که فعالیت تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز در شرایطی که نیاز است بار شبکه مدیریت شود، به عموم مردم آسیب می رساند، به همین دلیل در برخورد با این متخلفان با جدیت اقدام خواهیم کرد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: با همکاری قوه قضائیه، پلیس امنیت اقتصادی و نهادهای ذیربط طی ۲ مانور ضمن شناسایی این افراد، تعداد قابل توجهی دستگاه غیر مجاز ضبط و کشف شد .

کد خبر 12824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha