نایب رئیس مجلس عراق: پرونده آوارگان از زد و بندهای سیاسی دور نگه داشته شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس مجلس عراق با تأکید بر ضرورت دور نگه داشتن پرونده آوارگان از زد و بندهای سیاسی، اظهار داشت مجلس عراق بر افزایش همکاری بین بغداد و سازمان های بین المللی که در شرایط دشوار به یاری این کشور آمده اند تأکید دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی نایب رئیس مجلس عراق در بیانیه ای اعلام کرد: حسن کعبی در بغداد با جراد وایت رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در پایان مسئولیتش و "عثمان بلبیسی" رئیس جدید این سازمان به "کیتی سنوبل" مسئول واحد برنامه های این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

کعبی در این دیدار گفت: همگان احساس می کنند در گذشته و حتی در مرحله کنونی نیز، برخی با مسائل مربوط به زندگی و معیشت شهروند فقط از جنبه سیاسی تعامل و از آنها برای تحقق منافع تنگ نظرانه شان بهره گرفته اند و جنبه های انسانی این پرونده ها در زمینه مهاجرت، آوارگی، افراد مفقود الاثر یا حتی موضوع خدمات رسانی به شهروندان را به طور کامل نادیده گرفته اند.

نایب رئیس مجلس عراق خاطرنشان کرد: مجلس عراق بر افزایش همکاری بین بغداد و سازمان های بین المللی به ویژه سازمان بین المللی مهاجرت که در شرایط دشوار و خطرناک به شهروندان عراقی کمک کرده و همچنان به بهترین شیوه به مسئولیت های انسانی شان عمل می کنند تأکید دارد.

حسن کعبی تصریح کرد: این همکاری براساس قوانین محکمی انجام می گیرد تا همکاری مستقیم و گسترده ای بین سازمان بین المللی مهاجرت و دولت عراق و اقلیم کردستان با هدف پایان دادن به پرونده آوارگان در عراق و مشکلات آنها به ویژه مشکلات آنها در اردوگاهها و بازگرداندنشان به مناطق و زادگاههایشان با هدف ادغام آنها در جامعه به صورت طبیعی صورت گیرد.

کد خبر 12858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha