سازمان های مردم نهاد رکن سوم توسعه پایدار در جامعه هستند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: حضور فعالانه سمن ها در اجتماع موجب ترویج فرهنگ گفتگو و تعامل و همچنین زمینه ساز ایجادِ روابطِ منطقی میان شهروندان و مدیران می شود.

به گزارش کردپرس؛ « فریبرز نجفی مهر» در جلسه شورای استانیِ توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد استان با اشاره به جایگاه تشکل های غیردولتی ظهور گفت: سازمان های مردم نهاد و تشکل ها رکن سوم توسعه پایدار در جامعه هستند و بروز آنها موجب بالندگی جوامع و کاهش فاصله میان مردم و مسوولین می شود.

وی در این جلسه که به بررسی درخواست های واصله برای تاسیس و ایجاد سمن های جدید اختصاص داشت؛ تأکید کرد: حضور فعالانه سمن ها در اجتماع موجب رایج شدن فرهنگ گفتگو و تعامل و همچنین زمینه ساز ایجادِ روابطِ منطقی میان شهروندان و مدیران می شود.

نجفی مهر تصریح کرد: با فعالیت تشکل ها، کاستی های جامعه در فضایی مدنی و به دور از خشونت از سوی این گروه ها به مقامات منعکس می شود و این از برکات نظام بوده که دولت ها می توانند برای دستیابی به توسعه پایدار از قابلیت ها و توانمندیهای آنها بهره های فراوان ببرند.

نجفی مهر ادامه داد: در برخی حوزه ها از جمله گردشگری و حقوق شهروندی نیازمند حضور بیشتر و پرتعدادتر سمن های تخصصی می باشیم تا نخبگان این عرصه ها بتوانند با اندیشه ورزی و مطالبه گری موجب ارتقاء این حوزه ها شوند .

وی در پایان با اشاره به نقش بی بدیل آگاه سازی و اطلاع رسانی در ترغیب و متمایل شدن فرهیختگان به فعالیت های سازماندهی شده ، از صدا و سیما گلایه نمود که در این مسیر نتوانسته ایفای نقش نماید و فعالیت های سمن ها را به خوبی منعکس سازد.

کد خبر 12892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha