تأکید وزیر پیشمرگ بر ضرورت افزایش پست های مشترک با نیروهای عراقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شورش اسماعیل وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان تصریح کرد ایجاد پست های مشترک با ارتش عراق یک موضوع ضروری است و این موضوع نیازمند گسترش بیشتر است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، شورش اسماعیل در دیدار با رئیس کمیته اصلاحات اتحادیه اروپا در زمینه مسائل امنیتی و هیأت همراهش گفت: در زمینه انجام اصلاحات، اقدامات گسترده ای انجام داده ایم و برای دستیابی به پیشرفت و توسعه بیشتر نیازمند همکاری و هماهنگی و کمک همگان هستیم.

وزیر پیشمرگ در این دیدار که با حضور سربست لزگین قائم مقام این وزارتخانه و مدیر روابط عمومی و همکاری های آن برگزار شد گفت: از اقدامات، پیشنهادات و طرح های تیم مشاوران اتحادیه اروپا در زمینه انجام اصلاحات استقبال و از تلاش هایشان تقدیر و تشکر می کنیم.

رئیس کمیته اصلاحات اتحادیه اروپا در زمینه مسائل امنیتی نیز در این دیدار از حمایت این اتحادیه از دستگاهها و نهادهای امنیتی اقلیم کردستان و عراق خبر داد و تأکید کرد از جزئیات اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اطلاع دارد و تیم آنها به همراه ائتلاف بین المللی، به صورت مستقیم از این روند حمایت و به آن کمک می کند.

در پایان این دیدار، طرفین اوضاع امنیتی در منطقه و موضوع حفظ امنیت و ثبات اقلیم کردستان، عراق و منطقه را مورد بررسی قرار دادند و درباره خطرات داعش و تحرکات اخیر آن گفتگو و تبادل نظر کردند. مسئولان وزارت پیشمرگ و هیأت اروپایی همچنین بر اهمیت حضور و هماهنگی مستقیم بین یگان های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای ایجاد مراکز هماهنگی مشترک تأکید کردند.

کد خبر 12893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha