به یاد پیشکسوتِ اهلِ قلم کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ " هیولای بی رحم کرونا خیلی ها را با خود به کام مرگ کشید و داغ های زیادی روی دلمان گذاشت، اما این بار این جامعه خبر کرمانشاه بود که داغدار مصیبت‌های کرونا شد. "

کرونا که آمد گفتیم چند روزی می‌ماند و می رود، اما نرفت که نرفت. خودمان را دلخوش می کردیم که یک سرماخوردگی ساده است، می‌آید و می‌رود، اما وقتی بیمارستانها شلوغ شد و قبرستانها پُر شد از اجسادِ عزیزانمان، فهمیدیم کرونا یک ویروس کوچک نیست، یک هیولای دهشتناک است؛ هیولایی که هرکه سرراهش قرار بگیرد را درگیر کرده و خیلی ها را قربانی می کند.

این هیولای بی رحم خیلی ها را با خود به کام مرگ کشید و داغ های زیادی روی دلمان گذاشت، اما این بار این جامعه خبر کرمانشاه بود که داغدار مصیبت‌های کرونا شد.

"سیدسیاوش حسینی، خبرنگار پیشکسوت کرمانشاه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت"؛ خبر کوتاه بود و تلخ و باور نکردنی. سید عزیز و با اخلاقِ اهل قلم کرمانشاه آسمانی شد و برای همیشه از پیشمان رفت.

مرد اخلاق بود، مهربان بود. تعریف الکی نیست حقیقتی است که همه به آن اذعان دارند، اینها را وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه در حالی که هنوز مثل خیلی ها درشوک این خبر تلخ مانده، می گوید و ادامه می دهد: 32 سال سابقه کار خبری داشت، اما درطول این سالها هیچ کس از او بدی ندید. حتی کسانی که منتقدش بودند به اخلاق و مهربانی او اذعان داشتند.

او با ناراحتی عمیقی که در کلامش به خوبی حس می شود، ادامه می دهد: هیچ کس از او بدرفتاری ندید و صبورانه با هم برخورد می کرد و الگویی برای همه اهالی خبر استان بود.

شوک بزرگی برای همه ما بود و واقعا همه غافلگیر شدیم، اینها را فریدون معتمدیان رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان و مدیرمسئول هفته نامه بیستون می گوید و ادامه می دهد: از دست دادن چنین پیشکسوتی برای جامعه رسانه ای کرمانشاه ضایعه بزرگی است و هنوز هم باورش برای خیلی از ما سخت است.

معتمدیان از صبوری و پیگیری زنده یاد حسینی یاد می کند و می‌گوید: از خصوصیات خوب این پیشکسوت ارزشمند می‌توان به پیگیری و صبوری او در کار اشاره کرد. هیچ وقت کاری را نیمه کاره رها نمی کرد و تا گزارش و خبر را تا انتها پیگیر نمی شد، موضوع را رها نمی کرد.

او به اخلاق مداری مرحوم حسینی هم اشاره می کند و می گوید: برای همه احترام قائل بود و این را همه همکاران جامعه خبری کرمانشاه اذعان دارند. هیچ کس از او بی احترامی ندید و با طمانینه و صبورانه با همه برخورد می کرد.

معتمدیان با اشاره به سابقه 32 سال فعالیت خبری زنده یاد حسینی می گوید: در طول این مدت در نشریات مختلفی از جمله کیهان و پویندگان غرب فعالیت داشت و چندین سال نیز به عنوان عضو شورای مرکز خانه مطبوعات استان فعال بود.

او می گوید: چند روزی که مرحوم حسینی در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند همه دست به دعا شدیم، اما ویروس منحوس کرونا او را از ما برای همیشه گرفت.

معتمدیان ادامه می‌دهد: بی رحمی کرونا باید برای همه هشدار جدی باشد و بدانند کرونا می تواند به همه ما نزدیک باشد و همه باید تلاش کنیم و با رعایت پروتکل ها کاری کنیم که دیگر شاهد داغ عزیزانمان نباشیم.

شهریار دبیری دوست و همکار 25 ساله زنده یاد حسینی هم که هنوز در شوک از دست دادن رفیق چندین ساله خود است، می گوید: ضایعه دردناکی است و باید به همه اهالی رسانه کشور و استان تسلیت گفت. از دست دادن سید اهل قلم کرمانشاه کم داغی نیست.

او از مرحوم حسینی به عنوان یک الگو برای جوانان جامعه خبری یاد می کند و می گوید: برای همه از بزرگ و کوچک جامعه خبر استان احترام قائل بود و با همه با ادب و طمانینه برخورد می کرد.

دبیری ادامه می‌دهد: آگاه به مسائل روز و وضعیت جامعه بود و همیشه برای حفظ انقلاب و آرامش و آسایش و رفاه مردم قلم می زند و همیشه در نقد، رعایت انصاف را داشت.

او به شوخ طبعی زنده یاد حسینی اشاره می کند و می گوید: در هر جمعی که می رفت با خود شادی و صفا می برد و واقعا مثل برادر با همه رفتار می کرد و برای جوانترها هم مثل یک پدر دلسوز بود.

روحش شاد و یادش برای همیشه جاویدان.

منبع: ایسنا

عکس: عبداله مرادی

کد خبر 130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha