به رسمیت شناخته شدن "نسل کشی ایزدی ها" در پارلمان هلند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سایت اخبار هلند اعلام کرد اکثریت نمایندگان مجلس این کشور، طرح ارائه شده از سوی نمایندگان برای تأکید بر جنایات داعش علیه پیروان آیین ایزدی در شمال عراق و معرفی آن به عنوان "نسل کشی و جنایت علیه بشریت" را تصویب کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، این پایگاه هلندی در این باره نوشت: اقدام مذکور، یک طرح انسانی مهمی برای جامعه ایزدی های هلند است.

این پایگاه به نقل از شفق نیوز، "وهاب هاسو" فعال ایزدی در این باره نوشت: امیدواریم این اقدام، اولین گام در راستای ترغیب مجریان به اجرای عدالت و تأمین کمک برای قربانیان است.

هاسو افزود: ایزدی ها در آگوست 2014 مورد حمله داعش قرار گرفتند و هزاران زن و کودک ایزدی به بردگی گرفته و هزاران مرد ایزدی نیز قتل عام شدند. همچنین صدها غیر نظامی از بیم قتل عام به کوهها پناه بردند.

هاسو اظهار امیدواری کرد این اقدام در داخل مجلس، منجر به تسریع در اقدامات در زمینه درخواست های پناهندگی ایزدی ها در هلند و عراق شود.

یادآور می شود پارلمان اروپا و پارلمان های ملی برخی از کشورهای اروپایی، اقدامات تشکیلات تروریستی داعش علیه ایزدی ها را "نسل کشی" اعلام کرده اند.

کد خبر 13024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha