کشف ۱۰۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در سقز

سرویس کردستان - مدیر اداره توزیع برق شهرستان سقز گفت: ۱۰۵ دستگاه ماینر غیر مجاز در این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد که فقط ۴۱ مورد آن در شهر صاحب بوده است.

به گزارش کُرد پرس، عبدالله ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: گرچه بخشی از برق شهرستان به دلیل نامناسب بودن زیرساخت های شبکه، هدر می رود و سالانه از طریق تبدیل سیم های لخت به کابل خودنگهدار این موضوع تا اندزاه ای جبران می شود ولی با این وجود شاهد تلفات فنی و غیرفنی هستیم.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و افزایش مصرف، دو عامل اصلی خاموشی ها است، افزود: میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره توزیع برق شهرستان سقز با اشاره به اینکه ۱۰۵ ماینر غیر مجاز در این شهرستان جمع آوری شد که فقط ۴۱ مورد آن در قالب مزرعه در شهر صاحب بوده از شهروندان خواست با توجه به مصرف بیش از حد برق، ماینرهای غیرمجاز را به اداره برق اطلاع دهند و در قبال آن، هدیه دریافت کنند.

ابراهیمی خروج نیروگاه های آبی از مدار تولید برق به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی و بارندگی و ضرورت تامین آب به عنوان اولویت اول کشور را از دیگر دلایل اصلی کاهش تولید برق و در نتیجه افزایش خاموشی ها برشمرد.

وی بیان کرد: اگر هر مشترک سقزی تنها ۱۰۰ وات صرفه جویی داشته باشد، شاهد کاهش خاموشی ها خواهیم بود.

کد خبر 13028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha