تلاش MSD برای اتحاد مخالفان داخلی در سوریه

سرویس سوریه-برخی گروه‌های سیاسی با محوریت شورای دموکراتیک سوریه و حزب اراده ملی به دنبال وحدت مخالفان داخلی در سوریه هستند.

به گزارش کُردپرس، عصر روز گذشته، سه هیئت به نمایندگی از شورای دموکراتیک سوریه، حزب اراده مردم و نهاد هماهنگی ملی یک جلسه مشورتی برگزار کردند.آنچه از خبرها شنیده می شود.این گروه‌ها به دنبال وحدت مخالفان داخلی و دموکراتیک در سوریه هستند.
در این رابطه محمد علی صايغ عضو کمیته هماهنگی ملی در کمیته سه جانبه به رسانه‌های کُردستان سوریه گفته است، این‌ نشست‌ها تلاش‌های مهمی برای تحت فشار قرار دادن قدرت‌های بین المللی است، به ویژه فشار بر روسیه و آمریكا به منظور پیشبرد روند سیاسی و انتقال سیاسی از طریق قطعنامه بین المللی 2254 هستند.
به گفته صایغ، در این جلسه درباره دستیابی به اجماع و توافق از طریق گفتگو در مورد یک تفاهم نامه سه طرفه بحث و گفتگو شد.همچنین صایغ به جلسات متعددی اشاره کرد که ماهها بین کمیته هماهنگی ملی و شورای دموکراتیک سوریه ادامه داشته اما به دلیل اختلافات جزئی متوقف شده بود.
در اواخر ماه اوت گذشته، شورای دموکراتیک سوریه و حزب اراده مردم تفاهم نامه مربوط به نقشه راه سیاسی برای حل "بحران سوریه" مطابق با قطعنامه 2254 سازمان ملل و پیش نویس قانون اساسی سوریه امضا کردند.
کد خبر 13094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha