گزارش نتایج تحقیقات عملیات مشترک عراق درباره حمله به اربیل و عین الاسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق نتایج تحقیقات مربوط به حملات به فرودگاه اربیل و عین الاسد را اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق "واع"، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک این کشور از دستیابی به نتایج مهمی درباره حمله اخیر به فرودگاه بین المللی اربیل و جزئیاتی درباره حمله به پایگاه عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

تحسین خفاجی، تأکید کرد که حملات به پایگاه نظامی عین الاسد و منطقه سبز بغداد و فرودگاه اربیل نابسامانی امنیتی است و اقداماتی علیه عاملان آنها انجام شده است.

خفاجی افزود: تلاش‌های امنیتی گسترده ای برای شناسایی، جمع‌آوری و بررسی شواهد و مدارک درباره این عملیات در جریان است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تصریح کرد: خودرویی که سکوی شلیک راکت به پایگاه عین‌الاسد در حمله اخیر بر آن نصب شده بود از زمانی که از بغداد حرکت کرد زیر نظر بود و دوربین‌های مسیر آن را رصد می‌کردند.

به گفته خفاجی این خودرو یک کامیون بزرگ بود که چند تن آرد و مواد غذایی حمل می‌کرد و مواد منفجره به وسیله مواد غذایی استتار شده بود.

وی تأکید کرد: نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای شناسایی مالک یا مالکان این خودروها انجام می‌دهند.

خفاجی افزود: در زمینه تحقیقات حمله به اربیل به نتایج بسیار مهمی رسیده‌ایم که موجب تسریع در بازداشت عوامل این حملات خواهد شد و اقدامات بازدارنده از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق انجام خواهد شد.

به گفته خفاجی بسیاری از عوامل این‌گونه حملات دستگیر شده‌اند.

کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق روز چهارشنبه از شلیک 14 راکت به پایگاه عین الاسد خبر داد. دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق هم اعلم کرده بود فرودگاه بین المللی اربیل مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

کد خبر 13104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha