چگونگی مشارکت کردها در انتخابات پارلمانی در استان صلاح الدین

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک مسئول سیاسی کرد تأکید کرد رقابت های انتخاباتی کردها در استان صلاح الدین به رقابت بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی محدود خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "حسن محمد احمد" عضو سابق فراکسیون اتحادیه میهنی در شورای استان صلاح الدین در این باره گفت: کردها در انتخابات آینده از حوزه شماره دو در استان صلاح الدین یعنی حوزه بلد، دجیل، ضلوعیه، آمرلی، سلیمان بیگ، طوزخورماتو، یثرب و حومه دور، حداقل به یک کرسی دست خواهند یافت.

حسن محمد احمد افزود: اتحادیه میهنی در انتخابات با دو نامزد متشکل از یک مرد و یک زن در انتخابات شرکت خواهد کرد. این در حالی است که حزب دمکرات با یک نامزد در انتخابات شرکت می کند.

این عضو اتحادیه میهنی تصریح کرد: شمار رأی دهندگان کرد در استان صلاح الدین حدود 40 هزار نفر است و امکان دستیابی قطعی به یک کرسی تقریبا تضمین شده است.

حسن محمد احمد درباره تهدیدات امنیتی درباره انتخابات گفت: مراکز رأی گیری در مناطق امن و به دور از روستاهای ناامن و نزدیک به مناطق مورد تهدید از سوی داعش خواهد بود و طرح امنیتی سخت گیرانه ای برای تأمین امنیت انتخابات تدوین شده است.

کد خبر 13119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha