استراتژی مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت های طبیعی در راستای توسعه نداریم

سرویس کردستان – نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر استراتژی مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت های طبیعی در راستای توسعه استان به کار نگرفته ایم.

به گزارش کُرد پرس، پرویز اوسطی صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه کنستانتره سنگ آهن قروه اظهار کرد: کردستان جزو استان هایی است که در کشور ظرفیت های بسیاری در حوزه ذخایر معدنی دارد که بخش عمده آنها در محدوده شهرستان قروه قرار دارد و سالانه بیش از 8 میلیون تن استحصال مواد معدنی در آن صورت می گیرد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم تمام این ظرفیت ها تا امروز نتوانسته ایم به خوبی از آنها بهره بگیریم و شهرستان قروه را به یک منطقه توسعه یافته تبدیل کنیم که این نشان می دهد استراتژی مناسبی در استفاده از این ظرفیت ها نداشته ایم.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در طی چند سال اخیر با راه اندازی چند واحد تولیدی و صنعتی بزرگ در منطقه توانسته ایم تا حدودی بخشی از عقب ماندگی های منطقه را جبران کنیم.

اوسطی یادآور شد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و رونق واحدهای صنعتی طی چند سال آینده در مناطق مختلف کشور، باید مسئولان استان کردستان با توجه به ظرفیت هایی که دارند سعی کنند سرمایه گذاران را برای ایجاد واحدهای صنعتی در این منطقه جذب کنند تا در برنامه پیش روی نظام برای توسعه صنعت کشور بتانیم نقش مهمی ایفا کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در کردستان واحدهای صنعتی که می خواهند راه اندازی شوند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند مانند زنجیره فولاد کردستان که کارخانه گندله در بیجار در سال 97 کلنگ زنی شد اما تا امروز هیچ اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل در احداث این واحدها با توجه به مشکلات بیکاری و اقتصادی که مردم منطقه دارند، ظلم در حق کردستانی ها است چرا که جوانان ما به واسطه نبود اشتغال مجبور می شوند آواره دیگر استان های کشور شوند.

اوسطی اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که چندین سال است که وضعیت شهرک های صنعتی قروه به دلیل عدم تخصیص آب مورد نیاز واحدهای تولیدی بلاتکلیف مانده و وقتی سرمایه گذاران این شرایط را ببینند بدون شک برای سرمایه گذاری در این منطقه دچار تردید می شوند و نتیجه آن بیکاری جوانان ما می شود.

گفتنی است ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی 200 هزار تن است و با راه اندازی آن زمینه اشتغال به صورت مستقیم برای 250 نفر ایجاد می شود و میزان سرمایه گذاری در این واحد تولیدی 100 میلیارد تومان است که تمام آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.

کد خبر 13144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha