هیچ دلیلی برای ماندن ترکیه در روژاوا وجود ندارد

سرویس سوریه - مظلوم کوبانی با شرکت در کارگاه آموزشی ما به موطن خودمان باز خواهیم گشت، اعلام کرد که دلیلی برای ماندن نیروهای ترکیه در شمال و شرق سوریه وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اعلام کرد که «هیچ دلیلی برای ماندن ترکیه و گروه هایی که ترکیه از آنها پشتیبانی می کند در روژاوا وجود ندارد.»

بنا بر گزارش آژانس خبری ایزنیوز، مظلوم کوبانی به طور آنلاین در کارگاه «ما به جایی نمی رویم، ما به موطن خودمان باز خواهیم گشت» که توسط پناهجویان کرد اهل مناطق زیر نظر اداره خودگردان در سریکانی برگزار می شد، شرکت کرد.

مظلوم کوبانی با بیان این که «مردم روژاوا» شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند گفت: «همانگونه که مردم ما در سال 2012 گروه های اشغالگر را با نیروهای خود شکست دادند و در برابر حکومت ترکیه و مزدورانش مقاومت کردند، باز هم با کمک نیروهایمان به خانه هایشان باز خواهند گشت.»

ژنرال کوبانی با بیان این که گروه های تحت امر ترکیه، دلیلی برای ماندن در مناطق شمال و شرق سوریه ندارند گفت: «همه مردم منطقه مخالف [حضور] آنها هستند. آزادسازی مناطق اشغالی به نیروهای دموکراتیک سوریه و تقویت نیروها نظامی آن و دستاوردهای مردم منطقه و مقاومت مهاجران بستگی دارد.»

او درباره کارگاه «ما به جایی نمی رویم، ما به موطن خودمان باز خواهیم گشت» گفت: «ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه و اداره خودگردان از اینجا در این کارگاه شرکت می کنیم. این کارگاه زمینه بازگشت مهاجران به موطن خود را ایجاد می کند و در عین حال کارگاهی پایه ای برای شکست دادن اشغالگران خواهد بود.»

کد خبر 13161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha