مذاکره بهانه است؛روسیه می‌خواهد کُردها زیر نفوذ دولت مرکزی بروند

سرویس سوریه-رییس حزب روز دموکرات کُردستان سوریه گفت:دولت سوریه اگر بدنبال بازپس گرفتن حاکمیت خود است، لازم است حقوق کُردها را بصورت رسمی بپذیرد و آنگاه با یکدیگر ترکیه را از خاک‌ سوریه بیرون کنند.

«کوفان کنعو» رییس حزب روز دموکرات کُردستان سوریه در گفت‌‌وگو با کُردپرس با اشاره به دلایل عدم‌ مذاکره دولت سوریه و کُردهای سوریه، اظهار کرد:ما مدت زیادی است که می‌خواهیم‌ با دولت مرکزی بر سر وضعیت منطقه گفتگو کنیم اما دولت از این‌کار سرباز می‌زند.
وی ادامه داد:دولت وقتی تضعیف می‌شود دم‌ از مذاکره می‌زند اما زمانی که کمی از وضعیت ضعف خارج می‌شود جنگ‌رسانه‌ای و خبری را علیه اداره خودگردان آغاز می‌کند.
وی درباره نیت‌ روسیه از موضوع مذاکره میان کُردها و دولت مرکزی گفت:روسیه ارتباط سالمی با ما ندارد و می‌خواهد مجلس سوریه دموکراتیک و نیروهای سوریه دموکراتیک را محاصره کند.روسیه نمی‌خواهد به ما امتیازی دهد بلکه بیشتر هدفش از مذاکره این‌ است که در راستا و چارچوب و نیات دولت مرکزی حرکت کنیم.
کوفان کنعو تصریح کرد:بعد از انتخابات ریاست جمهوری سوریه و به قدرت رسیدن دوباره بشار اسد، دولت مرکزی می‌خواهد ادارات خود را در مناطق مختلف بازگشایی که این‌ برای ما پذیرفته نیست.
رییس حزب روز دموکرات کُردستان سوریه خاطرنشان کرد:روسیه بدون توجه به واقعیت میدانی، می‌خواهد نفوذ دولت مرکزی سوریه را به مناطق مختلف برگرداند، امری که امکانپذیر نیست.
این‌ سیاستمدار کُرد گفت:تا امروز هیچ طرفی برای حل مسئله سوریه جدی نبوده و نه آمریکا و نه روسیه طرحی برای حل بحران سوریه ندارند.
وی افزود:ترکیه دوازده درصد از خاک سوریه را اشغال کرده است.دولت سوریه اگر بدنبال بازپس گرفتن حاکمیت خود است، لازم حقوق کُردها را بصورت رسمی بپذیرد و آنگاه با یکدیگر ترکیه را از خاک‌ سوریه بیرون کنند.
کد خبر 13201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha