اتمام تالار مرکزی سنندج نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است

سرویس کردستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه تالار مرکزی سنندج با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی ـ هنری غرب کشور است، گفت: برای اتمام ابنیه این پروژه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبید رستمی با بیان اینکه عملیات ساخت پروژه تالار مرکزی سنندج از سال ۱۳۸۲ در استان آغاز شده است، اظهار کرد: برای اتمام ابنیه این پروژه به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تجهیزات ساختمان شامل آسانسور، موتورخانه و ... نیز ۲۸ میلیارد تومان دیگر نیاز خواهد بود.

وی افزود: بودجه این پروژه با همت استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته با ۴ برابر افزایش نسبت به سال قبل به ۳۷ میلیارد تومان رسید که این اعتبار ۱۰۰ درصد تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی این پروژه خبر داد و ادامه داد: این پروژه از زمان آغاز تا سال ۹۶ با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تخصیص اعتبار از سال ۹۷ تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته است.

رستمی به بازدید محسن فتحی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سنندج، کامیاران و دیواندره از این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: در این بازدید نمایندگان مجلس وعده جذب اعتباری مازاد بر اعتبار سال ۹۹ را دادند که در حال پیگیری تخصیص هستند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ۵ طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی ۱۳۰ نفره احداث خواهد شد، بیان کرد: پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای vip و دسترسی آسان معلولان به کلیه بخش‌ها از جمله مشخصات این پروژه است.

کد خبر 13244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha