بیانیه لاهور شیخ جنگی پس از دیدار بافل طالبانی در پی تنش های اخیر

سرویس عراق و اقلیم کردستان - لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان پس از دیدار با همتای حزبی اش بافل طالبانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پشتوانه اتحادیه میهنی، هوادارانش و مردم کردستان و خانواده های شهدا هستند و اجازه نخواهیم داد این حزب تضعیف شود. به همین دلیل خواب دشمنان برای توطئه علیه اتحادیه میهنی هرگز تعبیر نخواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از خندان، "لاهور شیخ جنگی" در این بیانیه تأکید کرد: هیچ کدام از عوامل فاجعه هکاری، خنجر مسموم پرچم جنبش، خیانت 31 آگوست، توطئه تحت عنوان همه پرسی استقلال و سرانجام با ائتلاف داخلی، منطقه ای، عثمانی و توطئه اخیر نتوانستند این حزب را دچار فروپاشی کنند.

شیخ جنگی تصریح کرده است: اتحادیه میهنی قوی تر از تصور دشمنان و مخالفانش است و از حمایت مردم اقلیم کردستان و خانواده های شهدا برخوردار است و اجازه نخواهیم داد اتحادیه میهنی تضعیف شود. به همین دلیل، خواب دشمنان هرگز تعبیر نخواهد شد.

یادآور می شود اتحادیه میهنی در روزهای اخیر، وضعیت حساسی را پشت سر گذاشت. دلیل این امر، اتخاذ تصمیم برای برکناری سران دستگاههای اطلاعاتی موسوم به زانیاری و مبارزه با تروریسم و معرفی "اژی امین" به عنوان رئیس دستگاه اطلاعاتی و وهاب حلبچه ای به عنوان رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم بود که از آنها به عنوان افراد نزدیک به بافل طالبانی رئیس مشترک دیگر اتحادیه میهنی یاد می شود. پیشتر اخباری درباره نگرانی لاهور شیخ جنگی و متحدانش در رهبری و دفتر سیاسی اتحادیه میهنی از این تغییرات منتشر شده بود که این اقدام را نوعی کودتا قلمداد کرده بودند.

کد خبر 13263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha