پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه هدف حملات موشکی متعدد

سرویس ترکیه - پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه در یک ماه گذشته هدف حملات موشکی متعددی از سوی نیروهای ناشناس قرار گرفته اند.

به گزارش کردپرس، سه روز پیش پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت. این پایگاه برای تامین سوخت نیروهای نظامی آمریکایی مورد استفاده قرار می گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داد که در این حمله موشکی که در 11 جولای رخ داد یک پایگاه نظامی «غیر قانونی» آمریکایی مورد اصابت موشک ها قرار گرفت. بر اساس این خبر هیچ اطلاعاتی درباره میزان خسارت های وارده به این پایگاه در دست نیست.

این اولین باری نیست که نیروهای آمریکایی در طی روزهای اخیر هدف حمله راکتی قرار می گیرند. ایالات متحده آمریکا که بدون اجازه حکومت سوریه یا سازمان ملل متحد نیروهای خود را در سوریه نگاه داشته است، عملا کنترل مناطق شمال و شمال شرقی این کشور را که دارای ذخایر عظیم نفت و گاز این کشور هستند، به دست دارد.

یک هفته پیش از این نیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفتند. بر اساس خبر رویترز در 7 جولای، تنها در طی 24 ساعت 3 حمله موشکی و یک حمله پهپادی به پایگاه های آمریکایی در سوریه صورت گرفته است. بر اساس این خبر هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله ها را بر عهده نگرفته است.

حمله موشکی دیگری نیز در 28 ژوئن گذشته به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه المیادین در دیر الزور صورت گرفته است. سانا خبرگزاری رسمی دولت سوریه، با انتشار این خبر نوشت که پایگاه های نظامی نیروهای آمریکایی «اشغالگر» مورد حمله موشکی قرار گرفته اند. سانا اشاره ای به هویت حمله کنندگان نکرد.

وین ماروتو سخنگوی ارتش آمریکا در سوریه نیز با تایید این حمله گفت: «در حال ارزیابی خسارت ها هستیم و به محض به دست آوردن اطلاعات آن را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.»

کد خبر 13420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha