دستگیری عاملان  ترور "هشام الهاشمی" نویسنده و پژوهشگر عراقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق از دستگیری عوامل ترور "هشام الهاشمی" نویسنده و پژوهشگر عراقی امور امنیتی خبر داد که در ژوئیه ۲۰۲۰ در مقابل منزلش ترور شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "مصطفی کاظمی" نخست وزیر عراق امروز جمعه از دستگیری قاتلان "هشام هاشمی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی و امنیتی عراق خبر داد.

کاظمی در توییتر گفت: همانطور که وعده داده بودیم، قاتلان هشام هاشمی را دستگیر کنیم، به وعده خود عمل کردیم و پیش از این هم تیم‌های ترور و قاتلان احمد عبدالصمد (گزارشگر شبکه دجله) را در برابر عدالت قرار دادیم، نیروهای امنیتی‌مان صدها مجرم دخیل در کشته شدن افراد بیگناه را دستگیر کرده اند.

نخست وزیر عراق افزود: همه حق دارند انتقاد کنند. ما برای تبلیغات ارزان قیمت کار نمی‌کنیم؛ به هیچ طرفی اتهام وطن فروشی نمی زنیم. اما تا آنجا که می‌توانیم وظیفه خود را انجام می‌دهیم تا به مردم خود خدمت کرده و به حق برسیم.

یادآور می شود سه فرد مسلح در ۶ ژوئیه ۲۰۲۰ هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی عراق را در داخل خودرویش در برابر منزلش در منطقه الزیوته بغداد ترور کردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز هم نوشت نهاد اطلاعاتی حشد شعبی با همکاری دستگاه امنیت ملی عراق موفق به دستگیری قاتل هشام الهاشمی شدند که یک افسر وزارت کشور عراق با رتبه ستوان یکم است.

برخی منابع خبری عراق اعلام کرده اند که متهم از خودروها و سلاح دولتی برای انجام ترور استفاده کرده است و از سال ۲۰۰۷ در وزارت کشور عراق کار کرده است.

کد خبر 13530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha