از 16 اکتبر 2017 تاکنون 60 هزار عرب وارد شهر کرکوک شدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که پس از تسلط نیروهای فدرال عراق بر کرکوک، ده ها هزار شهروند عرب وارد این شهر مورد مناقشه شدند.

به گزارش کردپرس، عماد باجلان، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم خاطر نشان ساخت که پس از رویدادهای 16 اکتبر سال 2017 میلادی و تسلط نیروهای فدرال عراق بر شهر کرکوک در شمال این کشور، 60 هزار شهروند عرب در چارچوب عملیات گسترده تعریب وارد این شهر مورد مناقشه کرکوک شدند.

باجلان در این باره اظهار داشت: کرکوک از دهه شصت قرن گذشته (میلادی) هدف عملیات گسترده تعریب قرار گرفته و پس از رویدادهای 16 اکتبر 2017 نیز این مسئله در نتیجه سیاست های شوونیستی راکان الجبوری، سرپرست کنونی استانداری ادامه یافت.

این عضو ارشد حزب دمکرات کردستان ضمن تاکید بر لزوم عادی سازی اوضاع در کرکوک پیش از برگزاری انتخابات محلی در این استان، افزود: حزب دمکرات نسبت به آن چه در کرکوک جریان دارد به شدت معترض است و برای حل این مشکل نیز نزد دادگاه فدرال شکایت خواهیم کرد.

باجلان در پایان نیز تصریح کرد: بدون عادی سازی اوضاع در کرکوک و خروج آن دسته از افرادی که پس از 16 اکتبر 2017 وارد شهر شدند، شفافیت و درستی انتخابات به هیچ وجه قابل اطمینان نیست.

کد خبر 135425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha