عراق اجساد 46 کویتی قربانی رژیم بعث را تحویل داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه عراق از تحویل بقایای اجساد ده ها تن از شهروندان کویتی قربانی رژیم منحله بعث به این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عصر پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب تلاش های این وزارتخانه به همراه وزارتخانه های دفاع و بهداشت این کشور برای پایان دادن به مسئله شهروندان کویتی اسیر و مفقودالاثر، با مشارکت هیئت نمایندگی صلیب سرخ در بغداد بقایای اجساد 46 تن از افراد مفقودالاثر تحویل مقامات کویتی داده شد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، اجساد مذکور در اوایل ماه مارس گذشته (اواسط اسفند 1397) در منطقه بیابانی واقع در جنوب شهر سماوه، مرکز استان مرزی مثنی در جنوب عراق از سوی یک تیم فنی پیدا شده و نتایج آزمایش "دی ان ای" نیز نشان داده که متعلق به شهروندان مفقودالاثر کویت است.

الصحاف در بیانیه خود در این باره آورده است: در همین راستا عراق تاکید می کند که از هیچ گونه تلاشی برای تعیین سرنوشت دیگر افراد مفقود الاثر دریغ نمی کند و فرآیند تحویل اجساد که امروز انجام‌ شد نیز نشانه ادامه تلاش ها برای اطلاع از سرنوشت دیگران می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در پایان نیز از تلاش های زیاد هیئت نمایندگی صلیب سرخ در بغداد از سال 1991 میلادی تاکنون قدردانی کرده و خاطر نشان ساخت که این هیئت تاثیر زیادی در تحقق پیشرفت در این پرونده انسانی داشته است.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق بقایای اجساد متعلق به شهروندان کویتی مفقودالاثر در دوره اشغال این کشور از سوی رژیم منحله بعث در سال 1990 میلادی را با یک هواپیمای نظامی به فرودگاه نظامی الشعیبه در استان مرزی بصره منتقل کرده و به دنبال آن نیز فرآیند تحویل اجساد در گذرگاه مرزی سفوان در جنوب این استان و با حضور هیئت های رسمی دو کشور انجام شد.

کد خبر 135470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha