گزارشات مردمی در سامانه «سجام» به صورت محرمانه پیگیری می‌شود

سرویس کردستان - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام در حوزه‌های مختلف چون فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد می‌شود، گفت: این موارد به دادستان‌ها منعکس شده و موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش کُرد پرس، بهادر اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانیSajam.scpd.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در بحث اقدامات پیشگیرانه، خودمان مسائل و مشکلات سطح جامعه را رصد و آسیب‌شناسی کرده و در این حوزه مسئول‌سازی می کنیم، افزود: ما یک اصل مهم در پیشگیری از وقوع جرم را در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عهده داریم که مسئول‌سازی اداری و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به نحوه اقدام در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، ادامه داد: نحوه کار به این صورت است که در گام اول با استفاده از مجموعه سازمان های مردم نهاد، مصلحین و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم که با این معاونت همکاری می کنند، موارد و مسائل را رصد می‌کنیم.

اسدی یادآور شد: در مرحله بعد، مواردی را که احساس شود کاستی‌هایی وجود دارد که ممکن است سبب بروز جرائم و آسیب‌های احتمالی گردد پیگیری کرده و با مسئول‌سازی این موارد را به مدیران ادارات و دستگاه‌ها منعکس کرده و از این طریق مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از طریق دادستان‌های محترم حوزه های قضایی استان هم موضوع پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار داریم، بیان کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم اگر اشراف کاملی بر همه ابعاد داشته باشد می‌تواند موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارد مطرح و منعکس کرده و از متوالیان امور فرهنگی و مسئولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در این سامانه هویت کلیه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارشات، کاملا محرمانه است.

اسدی با اشاره به اینکه در بحث شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم، اظهار کرد: مواردی که در حوزه‌های مختلف چون مسائل بهداشتی، احتکار و ... مردم گزارش کرده بودند از طریق دادستان پیگیری می‌شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

کد خبر 13603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha