اذعان شرکت های نفتی خارجی به بن بست در صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، مشتکل از شرکت های نفتی خارجی خواستار تلاش همه طرفین برای رفع بن بست در صادرات نفت اقلیم کردستان شد.

به گزارش کردپرس، انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، متشکل از 8 شرکت نفتی خارجی از جمله آمریکا، با انتشار بیانه ای در واکنش به سفر دستیار امور انرژی وزارت خارجه آمریکا به عراق و اقلیم کردستان، نقش آمریکا را در رفع بن بست صادرات نفت اقلیم کردستان مهم دانسته است.

مایلز کاگینز، سخنگوی آمریکایی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان عراق در این بیانیه اذعان کرده است که مسئله صادرات نفت اقلیم کردستان به بن رسیده و ازسرگیری آن مستلزم همکاری و تعامل سازنده همه طرفین، از جمله اقلیم کردستان، عراق، ترکیه وشرکت های بین المللی نفتی است.

این موسسه آمادگی خود را برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان اعلام کرده و بر این باور است که اقلیم کردستان ظرفیت بیشتری برای تولید و صدور نفت خام به بازارهای جهانی دارد که برای مردم عراق و اقلیم کردستان سودمند خواهد بود.

شرکت های نفتی خارجی با این که آمادگی خود را برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان اعلام کرده اند اما تاکید کرده اند که این امر مستلزم توافق با طرفین، برای پرداخت دستمزدهای گذشته و آینده بابت استخراج و فروش نفت به این شرکتهاست.

کد خبر 2770665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha