نهادهای حقوق بشری به بی احترامی ترکیه به مزارهای کردها واکنش نشان دهند

سرویس سوریه - ابراهیم شیخو با یادآوری تخریب مزارهای شهدای کرد در مناطق مختلف، از نهادهای بین المللی خواست تا بر علیه بی احترامی حکومت ترکیه به این اماکن وارد عمل شوند.

به گزارش کردپرس، ابراهیم شیخو سخنگوی سازمان حقوق بشر عفرین، نسبت به تخریب گورستانی که اجساد غیر نظامیان و اعضای یگان های مدافع خلق (YPG) و یگان های مدافع زنان (YPJ) که در جریان حمله ترکیه بر علیه عفرین جان خود را از دست داده اند، در آن دفن شده بودند، واکنش نشان داد و از نهادهای بین المللی حقوق بشری خواست تا جلوی ادامه بی احترامی و جنایت بر علیه مزارهای کردها، توسط حکومت ترکیه را بگیرند.

شیخو در گفتگو با خبرگزاری هاوارنیوز گفت: «پس از انتشار اخبار جعلی توسط رسانه های ترکیه ما آغاز به تحقیق پیرامون این موضوع کردیم. "هیوا سور" یکی از مقامات کرد به ما گفت که این مکان یک گورستان شهدای کرد است. سور به ما گفت که چگونه به دلیل بمباران سنگین حکومت ترکیه آنها نتوانسته اند شهدا را به گورستان های شهر عفرین برسانند و مجبور شده اند تا آنها را در همین گورستان در نزدیکی بیمارستان عفرین به خاک بسپارند. در همین گورستان اجساد غیر نظامیان جان باخته کشتار "محمودیه" توسط حکومت ترکیه نیز جای گرفته اند.»

شیخو با یادآوری این که حکومت ترکیه پیش از این نیز حملات مشابهی به گورستان ها کرده است گفت: «حکومت ترکیه و مزدورانش پیش از این نیز به گورستان شهدای "شهید رفیق" در روستای متینای "شرا"، همچنین گورستان شهدای "سیدو" در "جندریس"، حمله کرده بود. در گورستان عفرین، فرزندان عفرین آرامیده اند. همه فعالان نهادهای حقوقی در عرصه های بین المللی مسئولیت دارند که بر علیه این جنایت واکنش نشان دهند. دیگر باید به بی احترامی حکومت ترکیه بر علیه مزارهای جان باختگان فرمان ایست داد.»

کد خبر 13624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha