73 درصد تشکل های غیر دولتی در کردستان فعال هستند

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سازمان های مردم نهاد تنها در حوزە تخصصی خود فعالیت کنند و از ورود به مسائل و مباحث غیر مرتبط پرهیز کنند.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بعضی از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به مسائلی ورود می‌کنند که در شرح وظایف آنان وجود ندارد و این مسئله به وجهه و جایگاه آنان در میان مردم ضربه می زند.

وی افزود: اگر در تشکلی حوزه فعالیتش کارهای فرهنگی و اجتماعی است درست آن است که به آن شرح وظایف پایبند باشد و از ورود به کارهای سیاسی بپرهیزد، چرا که کار سیاسی برای احزاب تعریف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد پل واسط میان مردم و دولت هستند و از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند، ادامه داد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید این تشکل‌ها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند، زیرا تقویت آنان منجر به کاهش کار دولت و بسیاری از ادارات می شود.

زارعی به بیماری کرونا و نقش سازمان های مردم نهاد در یاری رساندن به نیازمندان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما یک بانک اطلاعاتی از افراد و نیازمندان در اختیار داریم و سمن ها از این بانک اطلاعاتی در جهت پرهیز از دوباره کاری استفاده کنند تا اقشار نیازمند به صورت مساوی از کمک ها بهره مند شوند.

وی در ادامه به وجود ۵۳۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: از این تعداد ۳٨۹ تشکل معادل ۷۳ درصد فعال هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ۴۵ تشکل مردم نهاد برای فعالیت در حوزه مبارزه و کاستن از آسیب های مصرف مواد مخدر در استان کردستان مجوز دارند که ۲۵ تشکل آنها فعالیت می کنند.

کد خبر 13659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha