عضو ارشد حزب دمکرات: استاندار فعلی کرکوک، نسخه ای از علی حسن مجید است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، استاندار کنونی کرکوک را نسخه ای از علی حسن مجید [پسر عموی صدام و عامل بمباران شیمیایی حلبچه] دانست و وی را به تکرار سیاست به حاشیه راندن کردها و مبارزه با آنها و تعریب مناطقشان متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، شاخه وان عبدالله عضو سابق فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق در این باره گفت: راکان سعدی جبوری استاندار کنونی کرکوک، سیاست به حاشیه راندن و مبارزه با کردها و تعریب مناطقشان را در پیش گرفته است که این سیاست ها، چندان تفاوتی با سیاست های علی حسن مجید ندارد.

شاخه وان عبدالله افزود: استاندار کرکوک، سیاست های نژاد پرستانه ای را از طریق استیلا بر خاک کردها و اعطای آنها به عرب های سنی در پیش گرفته است و سیاست ها و اقدامات رژیم بعث در کرکوک را تکرار می کند. در حال حاضر اراضی کردها به دلیل مدیریت نژاد پرستانه نهادهای دولتی به ویژه اداره کل کشاورزی کرکوک، از آنها سلب می شود.

عضو ارشد حزب دمکرات همچنین تصریح کرد: استاندار کرکوک بارها برای دیدار با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات تلاش کرده است. اما حزب دمکرات به دلیل سیاست های کردستیزانه راکان جبوری از سال 2017 تاکنون، با این درخواست وی مخالفت کرده است.

وی درباره بازگشت حزب دمکرات به کرکوک، گفت: کمیته عادی سازی اوضاع کرکوک تحت نظارت سازمان ملل و با عضویت همه احزاب سیاسی و دولت مرکزی، بازگشت حزب دمکرات به کرکوک و ضرورت عدم ممانعت یا مانع تراشی در این زمینه را تصویب کرده است. ولی ما برای بازگشت به کرکوک شروطی داریم که بارزترین آنها، آزادی فعالیت سیاسی مانند سایر احزاب است و این حق براساس قانون اساسی، برای همگان به رسمیت شناخته شده است.

شاخه وان عبدالله در پایان تأکید کرد: مشکلات امنیتی در کرکوک، باعث شده است این شهر که قبل از 2017 مانند اربیل و سلیمانیه از امنیت و ثبات کاملی برخوردار بود به وضعیتی دچار شود که داعش در اطراف شهر به تاخت و تاز می پردازد. دلیل این امر نیز انتصاب مسئولان نظامی و امنیتی شهر از میان یکی از قومیت ها و از خارج از این استان است که این امر باعث شد برای دفاع از حقوق کاندیداها و هوادارانمان در این استان، انتخابات را تحریم کنیم.

کد خبر 13696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha