توافق براي احداث خط توليد و مونتاژ تراكتور در  كرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ استاندار كرمانشاه از توافقات اوليه صورت گرفته با مديرعامل شركت تراكتورسازي ايران به منظور احداث خط توليد و مونتاژ تراكتور در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي از اختصاص 20 ميليارد تومان به صندوق توسعه كشاورزي استان به منظور توسعه هر چه بيشتر در اين بخش خبر داد و گفت: توسعه بخش كشاورزي با توجه به ظرفيت هاي ويژه استان نيازمند توجه جدي و حمايت است.

وي اظهار داشت: هر فردي كه در خصوص ظرفيت هاي استان صحبت مي كند توجه ويژه اي به بخش كشاورزي آن خواهد داشت زيرا استان در اين زمينه داراي پتانسيل ها و ظرفيت هاي بسيار مناسبي براي توسعه است و علاوه بر اين بخش به بخش هاي صنعتي،گردشگري و خدمات استان نيز توجه ويژه داريم.

وي تصريح كرد: اميدواريم با اختصاص اين 20 ميليارد تومان به صندوق توسعه كشاورزي شاهد توسعه هر چه بيشتر بخش كشاورزي و همچنين شاهد توسعه صندوق هاي كشاورزي ساير شهرستان هاي استان نيز باشيم.

مقام عالي استان در ادامه از توافقات اوليه صورت گرفته با مديرعامل شركت تراكتورسازي ايران به منظور احداث خط توليد و مونتاژ تراكتور در استان خبر داد و بيان داشت: خوشبختانه در جلساتي كه به همراه نماينده مردم شهرستان هاي كنگاور،هرسين و صحنه در مجلس روز گذشته با مديرعامل شركت تراكتور سازي در تهران داشتيم توافقات خوبي حاصل شد و مقرر شد كه تيمي از كارخانه تراكتور سازي هفته آينده به استان بيايند و وضعيت استان در اين زمينه مورد بررسي قرار گيرد.

وي بيان داشت: طي نامه اي كه از مديرعامل كارخانه تراكتور سازي دريافت شده در آن به صراحت در خصوص بررسي لازم براي احداث واحد قطعه سازي و خط مونتاژ تراكتور در استان كرمانشاه قيد شده كه نحوه اجراي اين پروژه پس از طرح در هئيت مديره ذيربط به سمع و نظر مسئولين استان خواهد رسيد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: خوشبختانه ما در جلسه مذكور دستور موافقت مديرعامل شركت تراكتور سازي را گرفتيم كه پس از تصويب در هئيت مديره به تصويب نهايي خواهد رسيد.

بازوند در ادامه سخنان خود از تدوين و انتشار سند توسعه نفت و گاز در استان كرمانشاه توسط وزير محترم نفت خبر داد و گفت: با توجه به تغييراتي كه در دولت طي چند مدت آينده انجام خواهد شد ما يك نگراني داشتيم كه نكند با اين تغييرات روند اجرايي احداث پتروشيمي ها و پالايشگاه هاي جديد در استان اجرايي نشود اما خوشبختانه مهندس زنگنه وزير محترم نفت يك كار بسيار خوبي يعني سندي تحت عنوان سند توسعه نفت و گاز در استان تدوين و منتشر كردند كه در آن تمام طرح هاي توسعه نفت و گاز در سال شروع و سال پايان در استان قيد شده لذا متوقف شدن اجراي اين پروژه ها منتفي شده است.

نماينده عالي دولت در استان افزود: در هفته هاي آينده در جلسات شوراي برنامه ريزي و توسعه و ستاد مقاومتي استان اين سند را با توجه به اينكه تمام مستندات آن وجود دارد،مورد بررسي قرار خواهيم داد و قطع به يقيين دولت آينده آن را انجام خواهد داد.

وي بيان داشت: اين سند تدوين شده سند بسيار خوبي است كه تلاش داريم يك كميته اي تحت عنوان كميته پيگيري و راهبردي براي اين سند در استان تعريف و مشخص كنيم كه از اتاق بازرگاني و اتاق صنعت و معدن استان مي خواهيم كه اگر تمايل داشته باشند مي توانند در اين كميته به ارائه پيشنهادات و نكته نظرات خود بپردازند.

کد خبر 13795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha