نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج خواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عازم این کشور شده است از وی خواهد خواست نیروهای رزمی این کشور را از عراق خارج کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از الحره، نيويورک تایمز در این باره به نقل از شماری از مسئولان آمریکایی نوشت: به احتمال قوی، روز دوشنبه زمان نهایی خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق که احتمالا پایان سال جاری [میلادی] خواهد بود اعلام خواهد شد.

این روزنامه به نقل از وزارت دفاع آمریکا و شماری دیگر از مسئولان دولت بایدن نوشت: آمریکا با درخواست ها برای خارج کردن شمار اندکی از مجموع 2500 نیروهایش از عراق و تغییر مأموریت سایر نیروهایش "بر روی کاغذ" موافقت خواهد کرد. اما هنوز مشخص نیست چه تعداد نیروی آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

روزنامه مذکور خاطرنشان می کند: کاظمی با این دستاورد، یک پیروزی سیاسی را برای اقناع جریانات ضد آمریکایی در داخل عراق به دست خواهد آورد و از سوی دیگر، نیروهای نظامی آمریکا همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

نیویورک تایمز، اقدام کاظمی را به منزله آخرین تلاش وی برای گام برداشتن بین خواسته ها و الزامات "دو همپیمان نزدیک عراق، یعنی آمریکا و ایران" دانسته است.

کد خبر 14007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha