کاظمی در گفتگو با آسوشیتدپرس: عراق به نیروهای رزمی آمریکا نیازی ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که در آمریکا به سر می برد قبل از عزیمت به این کشور تأکید کرده است که عراق به برای مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش، نیازی به نیروهای رزمی آمریکا ندارد. اما جدول زمانبندی رسمی استقرار مجدد آنها براساس نتیجه مذاکرات با مقامات آمریکا در هفته جاری انجام خواهد گرفت و عراق در زمینه آموزش نیروهایش و جمع آوری اطلاعات نظامی همچنان از نظامیان آمریکایی درخواست خواهد داشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، کاظمی در گفتگوی اختصاصی با آسوشیتدپرس در این باره گفت: نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاک عراق وجود ندارد.

نخست وزیر عراق که قرار است در چهارمین دور گفتگوهای راهبردی بین دو کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کند بدون اشاره به زمان نهایی خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: نیروهای نظامی و امنیتی و ارتش عراق، بدون کمک ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا قادر به دفاع از خاک کشور هستند.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرگونه جدول زمانبندی برای خروج نیروهای آمریکایی براساس نیازهای نیروهای عراقی تنظیم خواهد شد و نیروهای مذکور در یک سال گذشته توانایی شان در زمینه انجام مأموریت مستقل علیه تشکیلات تروریستی داعش به اثبات رسانده اند.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: جنگ علیه داعش و آمادگی نیروهای ما نیازمند یک جدول زمانبندی شده خاصی است و این امر به مذاکراتی که در واشنگتن انجام می دهیم بستگی دارد.

کد خبر 14036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha