با برخورد ملایم، آرامش را به مردم هدیه کنید

سرویس کرمانشاه _ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در مراسم اتیان سوگند مرکز کار آموزان قضایی تاکید کرد: هیچ وقت به مردم تندی نکنید چرا که جایگاه و شان شما جایگاه اینگونه رفتارها نیست و با ملایمت تلاش کنید آرامش را به مردم هدیه کنید.

به گزارش کردپرس مراسم اتیان سوگند سیزدهمین دوره مرکز کار آموزان قضایی استان کرمانشاه با حضور رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

توسلی زاده در این آیین با ابراز خرسندی از اینکه مرکز کارآموزان قضایی استان کرمانشاه سیزدهمین دوره خود را با یک توقف چهار ساله با موفقیت سپری کرد، گفت از امروز شما به دستگاه قضایی و کار قضاوت ورود پیدا می کنید و بدانید در مسیر خوب و در عین حال سختی گام نهاده اید.

رئیس کل دادگستری ادامه داد اولین و ابتدایی ترین خوبی کار قضاوت این است که شما را چارچوب مند خواهد کرد و اگر در چارچوب های تعیین شده حرکت کنید آسیب کمتری متوجه شما خواهد شد.

وی با بیان اینکه قضاوت به شما قدرت خواهد داد یادآور شد: از امروز قلم شما با جان و مال و آبروی مردم سرو کار دارد و با همین قدرت و قلم می توانید به حل مشکلات مردم از زن بی پناه گرفته تا کسی که اموالش از بین رفته، کمک کنید و آرامش و امنیت را به آنها باز گردانید.

توسلی زاده خاطرنشان ساخت: یقیناً استفاده مشروع از قدرت زمانی است که شما در چارچوب شرع و قانون از آن استفاده کنید. قاضی با مقدرات جامعه و حقوق مردم سروکار دارد و تضمین کننده آن است و همین امر جایگاه او را در جامعه نمایان می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان چند توصیه به قضات جوان ادامه داد: هیچ وقت مردم داری را فراموش نکنید و بدانید هر کس به شما مراجعه می کند نیازمند کمک شماست و بر شماست از مشکل او گره گشایی کنید.

توسلی زاده ادامه داد: کار قضایی وسوسه برانگیز است بنابراین از همین آغاز قناعت را در دستور زندگی خود قرار دهید و اجازه ورود هیچ تطمیعی را به خود ندهید. خود را افتخار جامعه و خانواده بدانید و آن را با هیچ چیز عوض نکنید.

وی با اشاره به اینکه نیازمند ارتباطات قانونمند هستید تاکید کرد روابط بی محابا با محیط بیرون برای شما و کار شما آسیب زاست. بنابراین سعی کنید ارتباطات خود را هدفمند کنید و از آن مراقبت نمایید.

توسلی زاده یک بار دیگر با تأکید بر روابط خوب با ارباب رجوع و اهمیت این موضوع خاطرنشان ساخت: مراجعین را همانند خانواده خود تکریم کنید و مطابق با رفتارهایی اسلامی و انسانی با آنها برخورد کنید. به این فکر کنید که با حل مشکل مردم همانند یک زوج جوان دارای فرزند چگونه می توانید سر منشأ کار خیر و نیکو باشید.

دعوت به سازش و اولویت قرار دادن آن، کاهش ورودی و تلاش برای جلوگیری از شکل گیری پرونده های مجدد از دیگر توصیه های رئیس کل دادگستری استان به قضات جوان بود.

در ادامه این مراسم دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ضمن تبریک به این افراد که با موفقیت دوره کارآموزی را پشت سر گذاشته اند یادآور شد: از همین بدو ورود از سختی کار نترسید و خود را با این سختی ها آشنا کنید.

کرمی یادآور شد: شجاعت و جسارت را چاشنی کار قضاوت کنید و با علاقه به این کار خدمت نمایید به گونه ای که کار را برای خود تفریح بدانید.

در آغاز این مراسم نیز سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کرمانشاه با بیان این که سیزدهمین دوره کارآموزی قضایی در استان کرمانشاه با وقفه ای ۴ ساله آغاز به کار کرد گفت در این دوره ۲۷ کارآموز در مرکز کرمانشاه پذیرفته شدند و چنان چه بیان شد از ویژگیهای این دوره این بود مرکز کارآموزی قضایی استان کرمانشاه پس از یک وقفه ۴ ساله احیا شد.

یوسفی با بیان اینکه در این دوره به سبب مشکل بیماری کرونا اغلب کلاسها به صورت مجازی برگزار شد اضافه کرد از دیگر ویژگی های این دوره این بود که کیفیت دوره فدای موضوع زمان نشد و وضعیت مطلوب و مناسبی هم از نظر نتایج و هم تقسیم نیروها حاکم بود.

در پایان مراسم، کار آموزان جوان با ادای سوگند و قرائت سوگندنامه رسماً به جمع قضات کشور پیوستند.

کد خبر 14046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha