100 درصد روستاهای کردستان به شبکه گازرسانی کشور متصل می شوند

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با طرح های گازرسانی که در حال حاضر در دست اجرا است و همچنین آغاز طرح های جدید در آینده نزدیک، 100 درصد روستاهای کردستان به شبکه گازرسانی کشور متصل می شوند.

به گزارش کُرد پرس، احمد فعله گری اظهار کرد: تعداد روستاهای قابلیت گازرسانی استان ۱۵۷۱ مورد است که در حال حاضر ۱۴۰۲ روستای استان زیر پوشش گازرسانی قرار دارد و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان فعال است.

وی افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان پاک ترین، فراوان ترین و ارزان قیمت ترین منبع برای تولید انرژی و جایگزین ساختن آن با سایر سوخت های فسیلی یکی از گام های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار بوده به گونه ای که به ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: مناقصه برای گازرسانی به ۲۱ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

فعله گری با بیان اینکه مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به ۱۱ روستا نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده،یادآور شد: با تحقق اهداف گازرسانی در سال جاری و پیشرفت بسیار مطلوب پروژه ها تعداد روستاهای باقیمانده که در دست بررسی و طرح های مطالعاتی قرار دارد ۳۷ روستاست که به یاری خداوند عملیات اجرایی این تعداد روستا نیر در شش ماهه دوم سال جاری استارت خواهد خورد.

وی با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، بیان کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، پس هزینه‌ گازرسانی به این مناطق بیشتر نیز می شود.

کد خبر 14071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha