آمریکا باید نیروهای کرد-عرب سوریه را در مذاکرات صلح مشارکت دهد

سرویس جهان- اندیشکده گروه بین‌المللی بحران می‌گوید آمریکا باید ضمن ایجاد سازش میان ترکیه و نیروهای کرد-عرب سوریه، تلاش کند این گروه در مذاکرات صلح سوریه مشارکت داشته باشند.

به گزارش کردپرس، گروه بین‌المللی بحران در تازه ترین گزارش خود از وضعیت شمال شرق سوریه، آینده این منطقه را مبهم توصیف کرده است زیرا بر این باور است همچنان رابطه تنش آلودی میان کردها و دولت سوریه وجود داشته و امکان صلح میان آن‌ها وجود ندارد.

از نظر این اندیشکده، همچنان کردها با نیروهای ترکیه و شورشیان تحت حمایت این کشور درگیر بوده و خطر حمله مجدد ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه وجود دارد.

از سوی دیگر به وضعیت متزلزل حضور نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اشاره شده و علت این تزلزل عدم وجود استراتژی از سوی آمریکا در سوریه خوانده شده است.

اندیشکده گروه بین‌المللی بحران در این گزارش تأکید کرده است که آمریکا می‌تواند نقش مهمی در حمایت از کردهای سوریه ایفا کند، به این صورت که برای ایجاد سازش و صلح میان نیروهای کرد و دولت ترکیه تلاش کند. با این حال، از نظر این اندیشکده رعایت پیش شرط هایی می‌تواند میان آمریکا، کردهای سوریه و دولت ترکیه یک توافق بوجود آورد و آن ایجاد اطمینان از عدم فعالیت نظامی پ.ک.ک در مرزهای ترکیه و پایان دادن به رابطه میان نیروهای کرد سوریه و پ.ک.ک است.

این اندیشکده بر این باور است چنین اقدامی می‌تواند به کاهش تنش میان ترکیه و کردهای سوریه منجر شده و خطر حمله نظامی علیه کردهای سوریه را کمتر کند.

اندیشکده گروه بین‌المللی بحران به آمریکا توصیه کرده است در کنار ایفای نقش میانجی میان کردهای سوریه و دولت ترکیه، باید تلاش کند نیروهای دموکراتیک سوریه وارد مذاکرات صلح سوریه شوند تا کردها نیز از رسیدن به حقوق خود در آینده اطمینان حاصل کنند و این اقدام‌ها به ایجاد ثبات بیشتر در سوریه کمک می کند.

کد خبر 1414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha