تولید داروهای پوستی با گیاهان دارویی بومی استان ایلام

سرویس ایلام - مدیر یک واحد فناور استان از تولید داروهای پوستی با گیاهان دارویی بومی در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، پریسا شیرخانی گفت: در واحد فناور شرکت بهینه سیستم صنایع ایلام، بر پایه‌ی گیاهان دارویی بومی استان اقدام به تولید صابون، کِرم، شامپو، مایع ظرف‌شویی و دست‌شویی شده و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز برای ورود به بازار تولید هستیم.

این کارشناس ارشد رشته شیمی آلی با تاکید بر اینکه استفاده از محصولات شیمیایی در ترکیب داروها زودبازده بوده اما تاثیر آنها مقطعی است، افزود: گیاهان دارویی باید در مدت زمان طولانی‌تری مورد استفاده قرار گیرند اما تاثیرات بر جای مانده ماندگارتر و سالم‌تر خواهد بود و البته هزینه‌ی چنین داروهایی نسبت به نوع شیمیایی آن بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه هدف از بکارگیری گیاهان دارویی سلامتی پوست و ترمیم ضایعه‌های پوستی است، خاطر نشان کرد: ابتدا به دنبال تهیه کِرم و صابون با بهره‌گیری از موکوس حلزون بودیم اما این امر نیازمند دستگاه و تجهیزات با سرمایه بالا بود به همین جهت به سمت استفاده از گیاهان دارویی رفتیم.

شیرخانی در بحث بازاریابی و فروش به مرز مهران و کشور عراق با توجه به مناسبات فرهنگی و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: محصولات تولید شده را با هدف میزان تاثیرگذاری در اقلیم‌های دیگر در کشور عراق آزمایش کردم و تاثیرات مثبت داروها مانند نتایج گرفته شده در استان بود.

وی با بیان اینکه هزینه و قیمت تمام شده محصولات دارویی به دلیل بومی بودن مواد اولیه بسیار ارزان‌تر از قیمت محصولات موجود در بازار است، تاکید کرد: کارآفرین در ابتدای طرح نیازمند حمایت و بازاریابی محصولات و البته کوتاه‌تر شدن پروسه دریافت و اخذ مجوز است چه بسی نخبگان و فارغ‌التحصیلانی که قصد کارآفرینی دارند ولی به دلیل طولانی شدن پروسه‌های اداری مجوز آن را رها می‌کنند. البته کارآفرین نیازمند تسهیلات بلندمدت نیز هست.

شیرخانی همچنین طرح محصولات گیاهی را جزء طرح‌های برگزیده طرح کمند دانشگاه ایلام اعلام کرد و گفت: از آن جهت که طرح کمند مورد حمایت دفتر امور بانوان ریاست جمهوری است، برگزیده‌های استانی به صورت مجازی در حال یادگیری و پیشبرد پروژه‌ها هستند.

کد خبر 14149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha