هشدار درباره بروز بحرانی شدید در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان اعلام کرد که اقلیم کردستان به دلیل عدم مدیریت صحیح و وجود فساد گسترده در آستانه ورود به بحران و دچار شدن به مصیبتی بزرگ قرار دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری رادیو نوا، علی محمد صالح اعلام کرد که وضعیت اقتصادی و معیشت و زندگی شهروندان اقلیم کردستان در شرایطی بحرانی است و تداوم مدیریت و ادراره کنونی امور، وخیم تر می شود.

عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، افزود که طی یک سال گذشته بارها مدارک مربوط به وجود فساد گسترده در گذرگاه های مرزی اقلیم و غارت درآمدها و به ویژه درآمدهای نفتی را به مراجع و مقامات مربوطه ارائه داده و در این مورد اطلاع رسانی کرده و خواستار برگزاری نشست پارلمان در این مورد شده، اما به دلیل اینکه این فساد و قاچاق و غارت با حمایت عالی ترین مقامات اجرایی و حکومتی صورت می گیرد، هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نشده است.

وی هشدار داده که اکنون نیز اقلیم کردستان در آستانه دچار شدن به بحرانی وخیم تر و مصیبتی بزرگ قرار دارد و مشکلات اقتصادی و معضل عدم پرداخت حقوق وخیم تر می شود.

علی محمد صالح انجام دادن سه اقدام رابرای جلوگیری از بروز بحران های بیشتر برای اقلیم ضروری دانسته، از جمله اعلام آمادگی اقلیم کردستان برای تحویل روزانه 250 هزار بشکه نفت به همراه نیمی از درآمدها به بغداد، در قبال تامین حقوق ماهیانه کارمندان اقلیم و دوم پایان دادن به فساد و قاچاق گسترده در گذرگاه های مرزی و سوم بازبینی فعالیت و درآمدهای نفتی و رفع فساد در این حوزه.

کد خبر 1427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha