آرایش نیروها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش مدرسه اقتصاد لندن، نیروهای کرد سوریه 100000 عضو دارد و روسیه نیز حدود 300 پلیس نظامی را در مناطق حائل میان نیروهای ترکیه و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مستقر کرده است.

به گزارش کردپرس، مدرسه اقتصاد لندن در گزارشی پیرامون آینده نیروهای کرد سوریه، به آرایش نیروهای مختلف در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و مناطق هم مرز با مناطق تحت کنترل ترکیه بعد از حمله نظامی ترکیه به کردها در سال 2019 کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه یا نیروهای مشترک کرد-عرب- سریانی سوریه در حال حاضر 100000 نیرو دارد که برای حفظ مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه و جلوگیری از حملات احتمالی ترکیه تلاش می کند.

مدرسه اقتصاد لندن همچنین از استقرار 300 پلیس نظامی روسیه در شمال شرق سوریه برای جلوگیری از درگیر شدن نیروهای ترکیه با نیروهای کرد خبر داد و نوشت: نیروهای پلیس نظامی روسیه با نیروهای نظامی ترکیه در مناطق هم مرز با منطقه تحت کنترل کردها گشت های دیده بانی انجام می دهند.

همچنین اشاره شده که بین 4000 تا 10000 نیروی ارتش سوریه نیز بعد از توافق دمشق و کردها در این مناطق مستقر شده اند.

با وجود اینکه مقامات ارشد آمریکا تعداد نظامیان حاضر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را حدود 1000 تن عنوان کرده‌اند اما مدرسه اقتصاد لندن تعداد نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را حدود 500 تن تخمین زده است.

مدرسه اقتصاد لندن نیروهای دموکراتیک سوریه را در اداره مناطق شمال شرق سوریه موفق دانسته و تأکید کرده است تنها خطر جدی برای این مناطق حمله مجدد نظامی ترکیه به کردهاست.

کد خبر 1436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha