دیپلماسی فشرده آنکارا – مسکو پس از امضای توافق آتش بس قره باغ

سرویس ترکیه – روسای جمهوری ترکیه و روسیه و همچنین وزرای دفاع دو کشور پس از امضای توافق آتش بس میان باکو – ایروان در تماس های تلفنی جداگانه ای به گفتگو پیرامون این مسئله و تحولات بحران سوریه پرداخته اند.

به گزارش کردپرس، دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای با اشاره به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عنوان کرد: «در این تماس تلفنی موضوعات مناقشه قره باغ و امضای توافق آتش بس میان دو کشور و همچنین تحولات اخیر در سوریه محورهای گفتگوی دو طرف بود. اردوغان توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان را یک گام درست در راه حل و فصل ماندگار اعلام کرده و از طرف روسی درخواست کرده است تا فرصت به دست آمده را از دست نداده و از آن به صورت مشترک برای ایجاد ثبات و صلح ماندگار در منطقه استفاده کنند».

پس از این تماس تلفنی، وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه ای از تماس تلفنی حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خبر داده و نوشت: «در این تماس تلفنی در خصوص توافق آتش بس میان باکو – ایروان، روند پیش رو در این مسئله و همچنین تحولات پیرامون بحران سوریه گفتگو صورت گرفته است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha