با اجرای فرمان عبدالمهدی، مرز مندلی - سومار بسته شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مسئول محلی در عراق از آغاز اجرای فرمان نخست وزیر این کشور مبنی بر بسته شدن یکی از گذرگاه های مرزی مشترک با ایران خبر داد.

به گزارش کردپرس، مازن الخزاعی، سرپرست بخشداری مندلی در شرق استان دیاله در شرق عراق شامگاه یک شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم اعلام کرد که فرمان اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور مبنی بر بسته شدن گذرگاه مرزی میان این بخش و بخش سومار در جنوب شرق استان کرمانشاه در غرب ایران وارد مرحله اجرایی شده است.

الخزاعی در این باره اظهار داشت: فرمان بسته شدن گذرگاه مرزی مندلی - سومار میان عراق و ایران در عمل به اجرا درآمد جایی که موانع بتنی در دروازه اصلی گذرگاه قرار گرفته است.

سرپرست بخشداری مندلی در این باره همچنین تاکید کرد که این اقدام در راستای اجرای فرمان نخست وزیر عراق مبنی بر بسته شدن گذرگاه مرزی مشترک با سومار و انتقال تمامی کارکنان آن به دیگر گذرگاه مرزی میان استان های دیاله و کرمانشاه یعنی منذریه - خسروی اتخاذ شده است.

این در حالی است که سازمان گذرگاه های مرزی عراق پیشتر با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که در راستای اجرای فرمان عبدالمهدی، اتخاذ تدابیر لازم را برای بستن گذرگاه مرزی مندلی - سومار در روزهای آینده آغاز کرده، خاطر نشان ساخته بود که بستن این گذرگاه به صورت موقت و تا زمان اتخاذ اقدامات مورد نیاز برای توسعه آن، احداث پایگاه برای همه ادارات فعال در آن و استقرار تجهیزات و دستگاه های سهیم در جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در گذشته خواهد بود.

علی الداینی، رئیس شورای استان مرزی دیاله در این باره مدعی شده بود که دلیل اصلی صدور فرمان بسته شدن گذرگاه مرزی مندلی - سومار، وجود اطلاعات معتبر مبنی بر ورود انواع مختلف مواد مخدر از ایران به عراق از طریق این گذرگاه بوده جایی که برخی طرف های بانفوذ نیز در این کار دست دارند.

کد خبر 145986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha